
| Ders Kodu | : HAT206 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
1. Kitle iletişim araçları karşısında pasif olan öğrenciyi aktif duruma getirerek öğrencilerin enformasyon karmaşasının içindeki alt metinleri değerlendirebilmeleri için alt yapı sağlamak. 2. Öğrencilere problem çözme becerisi, bilgi teknolojilerini yorumlayabilme becerisi kazandırmak. 3. Öğrencilere reklam mesajlarını doğru okuma ve yazma becerisi kazandırmak. 4. Öğrencilerin “gerçeklik” ve “kurgu” bakımından ayırt etme becerisini kazanabilmelerine yardımcı olmak.
21. Yüzyıl Okuryazarlığı: Küreselleşen Medya Kültüründe Eğitim Ve Öğretim Üzerine Bir Değerlendirme, Medya Okuryazarlığı Kavramı, Medya Okuryazarlığının Önemi, Medya Kavramı, Medya Türleri, Medyayı Okumak Ve Yazmak, Medya Üretimi Aşamaları, Medyada Biçim, Medyada İçerik: Yazı, Ses Ve Ses Efektleri, Fotoğraf / Görüntü / İllüstrasyon / Karikatür/ Grafik, Medya Okuryazarlığı Yaklaşımları, Medya Okuryazarlığına Kuramsal Yaklaşımlar, Kitle İletişim Araçlarının Etkilerinin Değerlendirilmesi Ve Etki Kuramları, Medyanın Etki Dönemleri, Medya Etki Kuramları, Medya Mesajı Türleri: Metin Analizleri, Görsel Okuryazarlık, Göstergebilim, Göstergebilim Çeşitleri, Göstergebilim Kavramları: Eğretileme / Metafor, Düzdeğişmece / Metanomi, Düz Anlam / Yan Anlam, Mit
| Öğr. Gör. Aydan BAŞÇALIŞKAN |
| 1. | Medya kavramını açıklayabilme. |
| 2. | Medyayı okumaya ve medyayı yazmaya hakim olabilme. |
| 3. | Kültürel çevrede medyanın yerini ve önemini tartışabilme. |
| 4. | Medyanın sunduğu mesajların kurgulanmışlığı konusunda analiz yapma yeteneğine sahip olabilme. |
| 5. | Reklam metinleri kurgulayabilme ve reklamları göstergebilimsel olarak analiz edebilme. |
| 1. | Medya Okuryazarlığı, Türkoğlu, N., İstanbul, 2010. |
| 2. | Medya Okuryazarlığı El Kitabı, İnal, K., Ankara, 2009. |
| 3. | Eleştirel Medya Okuryazarlığı, Şahin, A., Ankara, 2011. |
| 4. | Medyayı Okumak, Erdoğan, Eda; Akbulut, Nesrin; Mutlugün, Mine, Cinius Yayınları, 2017. |
| 5. | Göstergebilim Uygulamaları / Metinleri, Görselleri, Sanat Yapıtlarını ve Olayları Okuma, Sığırcı, İ., Seçkin Yayınları, Ankara, 2017. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 2 | 56 |
| Ödev | 3 | 2 | 1 | 9 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 1 | 4 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 5 | 1 | 6 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 75 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | |
OÇ-1 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
OÇ-2 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 |
OÇ-3 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-4 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |
OÇ-5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 |