Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Algı Yönetimi
Ders Kodu: HAT215
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Önlisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 2
Amaç

Öğrencilerin halkla ilişkilerin önemli uzmanlık alanlarından biri olan algı yönetimi strateji ve uygulamalarına yönelik genel bir kavrayış elde etmelerini sağlamak.

Özet İçerik

İletişim: Bağlamsal Çerçeve, Simetrik ve Asimetrik İletişim, Algı ve Türleri, Algılama Yönetimi, Örgütsel Algılama Yönetimi Bileşenleri: İmaj, İtibar, Etik, Güven, Finansal Performans, Örgütsel Tasarım, Örgütsel Vizyon, Örgütsel Liderlik, Örgütsel Davranış, Algılama Yönetimi Bileşenleri Arasında İlişki

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Nurdanur TAVLAN SOYDAN
Öğrenme Çıktıları
1.Algı yönetiminin anlamını ve işlevini kavrayabilme.
2.Algı yönetiminin çağdaş halkla ilişkiler anlayışında sahip olduğu önemi kavrama.
3.Algı yönetimine yönelik kurumsal analizler yapabilme.
4.Kurumsal kimlik, kurumsal imaj ve itibar, güven, kurumsal çekicilik ile kriz algısının kapsamına ilişkin detaylı bilgiler edinme.
5.Stratejik algı yönetiminin nasıl uygulamaya aktarılacağını öğrenme.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Tutar, Hasan (2008); Simetrik ve Asimetrik İletişim Bağlamında Örgütsel Algılama Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
2.Karabulut, Bilal (2014). Algı Yönetimi, Alfa Yayıncılık.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
İletişim: Bağlamsal Çerçeve, Simetrik ve Asimetrik İletişim, Algı Kavramı Ve Algı Türleri
2. Hafta - Teorik
Algı Yönetimi Kavramı, Zihin Kontrolü, Bilinçaltı İletiler Ve Algının Derinlikleri
3. Hafta - Teorik
Algı Yönetiminin Temel İlkeleri, Algılama Kuramları
4. Hafta - Teorik
Kurumsal İletişim Ve Algı Yönetimi
5. Hafta - Teorik
Örgütsel Algılama Yönetimi Bileşenleri: İmaj, İtibar, Etik, Güven, Finansal Performans, Örgütsel Tasarım, Örgütsel Vizyon, Örgütsel Liderlik, Örgütsel Davranış
6. Hafta - Teorik
İmaj Yönetimi Ve Algı Yönetimi
7. Hafta - Teorik
Propaganda, Kamu Diplomasisi Ve Yumuşak Ve Sert Güç
8. Hafta - Teorik
Algı Yönetiminde Farklı Boyutlar Ve Siyasal İletişim: Toplum Mühendisliği Ve Siyaset Yönetimi
9. Hafta - Teorik
Algı Yönetiminde Lobiciliğin Ortaya Çıkışı: Lobicilik Ve Algı Yönetimi İlişkisi Örnek Olayları
10. Hafta - Teorik
Çağdaş Halkla İlişkiler Anlayışı Ekseninde Algı Yönetimi
11. Hafta - Teorik
Kampanya Yönetimi Ve Algı Yönetimi
12. Hafta - Teorik
Reklam Kampanyaları Ve Algı Yönetimi
13. Hafta - Teorik
Algı Yönetiminde Endüstriyel Medya Ve Sosyal Medya
14. Hafta - Teorik
Algı Yönetiminde Yeni Eğilimler ve Gelişmeler
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders141242
Ara Sınav1213
Dönem Sonu Sınavı1415
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)50
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
OÇ-1
2
3
3
3
4
3
3
3
3
OÇ-2
3
3
3
3
2
3
3
2
3
OÇ-3
3
3
4
4
3
3
3
4
4
OÇ-4
4
4
4
4
4
4
3
3
3
OÇ-5
3
3
3
3
3
3
3
3
3
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026