Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Halkla İlişkiler I
Ders Kodu: HAT103
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Önlisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 3
Uyg.: 0
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 3
Amaç

Halkla ilişkilerle ilgili temel kavramları açıklamak ve alanın genel tanıtımını yapmak. Halkla ilişkiler ile propaganda, reklam ve pazarlama kavramları arasındaki farkları anlatmak. Halkla ilişkilerin dünyada ve Türkiye’deki tarihi gelişimi, ilişki modelleri, halkla ilişkiler personelinin nitelikleri hakkında bilgi vermek.

Özet İçerik

Halkla İlişkiler Kavramı, Halkla İlişkilerin Uygulama Alanları, Halkla İlişkilerin Diğer Bilimlerle İlişkisi (İletişim), Pazarlama - Reklam - Propaganda, Kamuoyu - Lobicilik - Davranış Bilimleri, Halkla İlişkilerin Temel İlkeleri, Halkla İlişkilerde Tanıma ve Tanıtma Yöntemleri, Halkla İlişkilerin Örgütlenmesi, Halkla İlişkiler Yönetimi, Kurum İmajı ve Kurum Kimliği, Halkla İlişkiler Biriminin Organizasyon İçindeki Yeri, Kurum-içi ve Kurum-dışı Halkla İlişkiler.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Aydan BAŞÇALIŞKAN
Öğrenme Çıktıları
1.Halkla ilişkilerin temel görevleri hakkında bilgi ve beceriye sahip olabilme.
2.Halkla ilişkiler biriminin organizasyon içindeki yerini kavrayabilme.
3.Halkla ilişkiler, pazarlama, reklam, propaganda, lobicilik, satış geliştirme gibi alanların birbirinden farklı olduğunu analiz edebilme.
4.Halkla ilişkilerin uygulama alanları konusunda bilgiye sahip olma.
5.Halkla ilişkilerin temel ilkeleri konusunda yetkinlik kazanabilme.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Halkla İlişkiler Kampanyaları, Aydede, C., İstanbul, 2001.
2.Teoride ve Pratikte Halkla İlişkiler, Erdoğan, İ., Ankara, 2005.
3.Halkla İlişkiler Nedir?, Peltekoğlu Balta F., İstanbul, 2006.
4.Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler, Alaeddin, A., İstanbul, 2012.
5.“Karşılaştırmalı Bir Yaklaşımla Kamu Yönetimi ve Özel Sektörde Halkla İlişkiler”, Metin, H; Altunok, M., Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (3) 2002/1:79-99.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Halkla İlişkiler Kavramı ve Halkla İlişkilerin Tarihi
2. Hafta - Teorik
Halkla İlişkiler Tanımları ve Halkla İlişkilerin Amaçları
3. Hafta - Teorik
Halkla İlişkilerin Uygulama Alanları
4. Hafta - Teorik
Halkla İlişkilerin Gelişimi ve Halkla İlişkiler Modelleri
5. Hafta - Teorik
Halkla İlişkilere Yakın Kavramlar: Pazarlama - Reklam - Propaganda - Lobicilik - Duyuru
6. Hafta - Teorik
Halkla İlişkilerin Temel İlkeleri
7. Hafta - Teorik
Halkla İlişkilerde Tanıma ve Tanıtma Yöntemleri
8. Hafta - Teorik
Sosyal Sorumluluk, Sosyal Girişimcilik
9. Hafta - Teorik
Halkla İlişkiler Yönetimi ve İletişim, Halkla İlişkilerin Örgütlenme Yapısı
10. Hafta - Teorik
Kurum İmajı ve Kurum Kimliği
11. Hafta - Teorik
Kurum İçi Halkla İlişkiler - Kurum Dışı Halkla İlişkiler
12. Hafta - Teorik
Örnek Olay İncelemeleri
13. Hafta - Teorik
Örnek Olay İncelemeleri
14. Hafta - Teorik
Örnek Olay İncelemeleri
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders141356
Ödev1527
Ara Sınav1516
Dönem Sonu Sınavı1516
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)75
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
OÇ-1
5
3
5
1
1
2
5
5
3
OÇ-2
5
5
5
1
1
2
4
4
3
OÇ-3
5
4
5
1
1
2
5
5
3
OÇ-4
5
3
4
1
1
3
5
5
3
OÇ-5
5
3
4
1
1
3
5
5
2
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026