Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Medya Planlama
Ders Kodu: HAT209
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Önlisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 2
Amaç

Medya araştırması, planlaması ve alımlarla ilgili temel bilgiler vermek. Hedef kitle analizi, medya izleyicisini araştırma araçları ve satın alma tekniklerinin yanı sıra halkla ilişkiler/reklam ajansı, müşteri/reklam veren ve medya ilişkisinin temel süreçlerini öğretmek.

Özet İçerik

Medya Planlama Tanımı, Medya Planlama Ajanslarının Çalışması ve Yapılanması, Medya Planlama Ajanslarının Kullandığı Programlar, Hedef Kitle ve Hedef Kitlenin Tespiti, Medya Planlamada Mecralara Göre Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar, Gazete ve Dergilerde Medya Planlaması, Görüntülü Araçlarda Medya Planlaması, Medya Araçlarının Analizi, Medya Hedeflerinin Oluşturulmasında Önemli Unsurlar, Medya Karması Stratejileri, Medya Maliyetleri ve Satın Alma Problemleri, Bütçenin Belirlenmesi ve Bütçe Kalemlerinin Ayrılması, Deney ve Medya Planlaması, Uygulama Analizleri

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri