Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Tüketici Davranışları
Ders Kodu: HAT255
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Önlisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 3
Amaç

Tüketici davranışı kavramlarını ve pazarlamadaki modern davranış yaklaşımlarını öğretmek. Tüketici davranışını etkileyen psikolojik, sosyo-kültürel ve demografik faktörleri öğretmek. Tüketici bilinci ve tüketici hareketi hakkında temel bilgileri vermek.

Özet İçerik

Tüketici Davranışları ve Bilincine İlişkin Temel Kavramlar, Pazarlamada Tüketici Davranışlarının Yeri ve Önemi, Tüketici Davranışlarını Etkileyen Psikolojik, Sosyal ve Ekonomik Faktörler, Tüketici Satın Alma Karar Süreci, Tüketicinin Hakları ve Sorumlulukları, Tüketim ve Çevre İlişkisi

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Aydan BAŞÇALIŞKAN
Öğrenme Çıktıları
1.Tüketici davranışlarıyla ilgili temel kavramları öğrenebilme.
2.Tüketici davranışlarını etkileyen teorileri öğrenebilme.
3.Tüketici davranışlarının satın almaya olan etkisini anlayabilme.
4.Tüketici davranışlarına ilişkin elde edilen bilgilerin nasıl değerlendirileceğini kavrayabilme.
5.Tüketim, tüketici psikolojisi ve pazarlama ilişkisini analiz edebilme.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Tüketici Davranışları, Odabaşı, Y., İstanbul, 2009.
2.Tüketici Davranışları, İslamoğlu, A. H., Altunışık, R., İstanbul, 2013.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Tüketici Davranışları ve Bilincine İlişkin Temel Kavramlar
2. Hafta - Teorik
Tüketici Davranışları Biliminin Gelişimi ve Faydalandığı Bilim Dalları
3. Hafta - Teorik
Tüketici Hareketi ve Tüketici Bilinci
4. Hafta - Teorik
Ekonominin İşleyişi ve Piyasa Ekonomisinde Tüketicinin Yeri
5. Hafta - Teorik
Pazarlamada Tüketici Davranışlarının Yeri ve Önemi
6. Hafta - Teorik
Tüketici Davranışlarını Etkileyen Psikolojik ve Sosyal Faktörler
7. Hafta - Teorik
Tüketici Davranışlarını Etkileyen Psikolojik ve Sosyal Faktörler
8. Hafta - Teorik
Tüketici Davranışlarını Etkileyen Ekonomik Faktörler
9. Hafta - Teorik
Yaşam Tarzı ve Kişilik (Life – Style Ve Self- Concept) Kavramlarının Tüketici Alışkanlıkları Üzerindeki Etkileri
10. Hafta - Teorik
Tüketici Satın Alma Karar Süreci
11. Hafta - Teorik
Tüketici Bilinci ve Tüketici Hareketi
12. Hafta - Teorik
Tüketicinin Hakları ve Sorumlulukları
13. Hafta - Teorik
Tüketici Haklarını Korumaya Yönelik Faaliyetler
14. Hafta - Teorik
Tüketim ve Çevre İlişkisi
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders141242
Ödev1325
Ara Sınav110111
Dönem Sonu Sınavı116117
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)75
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
OÇ-1
2
2
3
2
2
2
2
2
2
OÇ-2
2
3
2
3
3
3
3
3
1
OÇ-3
3
3
4
1
1
3
3
2
2
OÇ-4
1
3
4
1
1
1
3
3
1
OÇ-5
2
4
3
2
2
2
2
3
2
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026