Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Pazarlama İlkeleri
Ders Kodu: İYP211
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Önlisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 3
Uyg.: 0
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 5
Amaç

Öğrencinin, işletmenin mevcut pazarlama anlayışını analiz ederek, pazarlama anlayışı belirleyebilmesini, faaliyet gösterdiği sektör ve hedef pazarına göre pazarlama çevresini analiz edebilmesini, işletmenin kontrol edemeyeceği değişkenleri belirleyebilmesini, pazar bölümlerini değerlendirebilmesine, uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlayabilmesini, amaçlamaktadır.

Özet İçerik

Pazarlamanın konusu kapsamı ve gelişimi; İşletmenin mevcut pazarlama anlayışını analiz etmek; İşletme ve pazarın durumuna göre pazarlama anlayışını belirlemek; Pazarlama çevresi ve stratejik planlama; Kontrol edilemeyen değişkenleri belirlemek; Kontrol edilebilen değişkenleri belirlemek; Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırması; Tüketici pazarları ve Satın alma karar süreci; Endüstriyel pazarlar; Pazar bölümlerini değerlendirmek; Uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlamak; Konumlandırma; Satış tahmini ve satış tahmin yöntemleri.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Hakkı BABALIK
Öğrenme Çıktıları
1.İşletmenin pazarlama anlayışının gelişimine katkıda bulunmak
2.Pazarı bölümleyerek hedef pazarın seçimine katkıda bulunmak
3.Pazarlama çevresini analiz etmek
4.Satış tahmini yöntemlerini kullanarak satış tahmini yapmak
5.Tüketici pazarlarını ve Satın alma karar sürecini analiz etmek
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Pazarlama İlkeleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Pazarlamanın konusu kapsamı ve gelişimi subject scope and development of marketing hafta
2. Hafta - Teorik
İşletmenin mevcut pazarlama anlayışını analiz etmek İşletme ve pazarın durumuna göre pazarlama anlayışını belirlemek
3. Hafta - Teorik
Pazarlama çevresi ve stratejik planlama
4. Hafta - Teorik
Kontrol edilemeyen değişkenleri belirlemek
5. Hafta - Teorik
Kontrol edilebilen değişkenleri belirlemek
6. Hafta - Teorik
Pazarlama Bilgi sistemi ve pazarlama araştırması
7. Hafta - Teorik
Pazarlama Bilgi sistemi ve pazarlama araştırması
8. Hafta - Teorik
Pazarlama Bilgi sistemi ve pazarlama araştırması (Ara Sınav)
9. Hafta - Teorik
Tüketici pazarları ve Satın alma karar süreci
10. Hafta - Teorik
Endüstriyel pazarlar
11. Hafta - Teorik
Pazar bölümlerini değerlendirmek
12. Hafta - Teorik
Pazar bölümlerini değerlendirmek
13. Hafta - Teorik
Uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlamak
14. Hafta - Teorik
Konumlandırma ve Satış tahmini ve satış tahmin yöntemleri
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders140342
Ödev84032
Bireysel Çalışma73021
Ara Sınav115116
Dönem Sonu Sınavı113114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)125
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
OÇ-1
5
OÇ-2
5
OÇ-3
5
OÇ-4
5
OÇ-5
5
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026