
| Ders Kodu | : ÜKK209 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 2 |
Öğrenciye, yönetimle ilgili temel kavramlar, yönetim teorisinin gelişimi, yönetim fonksiyonları, organizasyonların kuruluş şekli ve yönetim uygulamalarıyla ilgili çeşitli yaklaşım biçimlerinin kavratılması amaçlanmaktadır.
Klasik yönetim yaklaşımları. Bilimsel yönetim, yönetim süreci. Bürokratik yönetim. Neo klasik - Modern yönetim yaklaşımı. Amaçlara göre yönetim. Yönetim fonksiyonları. Yönetsel planlama, strateji, vizyon, misyon, kültür amaç, hedef, stratejik yönetim, yönetsel kontrol. Liderlik, motivasyon, organize etme. Basit yapılar, mekanistik yapılar. Bölümlendirilmiş yapılar. Öğrenen organizasyonlar. Yetkinlik esaslı yönetim, takım yönetim.
| Öğr. Gör. Ümit NARİNCE |
| 1. | Dersin sonunda öğrenci; Yönetim ve organizasyon ile ilgili temel kavramları öğrenir. |
| 2. | Yönetim ve organizasyon bilgisi, görgüsü ve anlayışı kazanır. |
| 3. | Yönetim fonksiyonlarını açıklayabilir ve birbiriyle ilişkilendirebilir. |
| 4. | Modern yönetim tekniklerini açıklayabilir. |
| 5. | Sistem yaklaşımını ve toplam kalite yönetimini açıklayabilir. |
| 1. | Ders notları |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 1 | 11 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 1 | 11 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 50 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | |
OÇ-1 | 1 | 2 | 5 | 4 | 3 | 5 | 2 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | |||
OÇ-2 | 1 | 2 | 5 | 4 | 3 | 5 | 2 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | |||
OÇ-3 | 2 | 2 | 5 | 3 | 4 | 5 | 2 | 5 | 4 | 2 | 5 | 4 | |||
OÇ-4 | 2 | 2 | 5 | 4 | 4 | 5 | 2 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | |||
OÇ-5 | 3 | 3 | 5 | 2 | 3 | 5 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | ||