
| Ders Kodu | : ÜKK211 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 2 |
İşletmelerin rekabet avantajı elde edebilmeleri için, sürekli gelişme yönünde iç ve dış öğrenme olanaklarından yararlanarak daha verimli hale gelebilmelerini sağlayacak iş süreçlerinin yönetiminin gerçekleşebilmesi için yapılması gerekenlerin öğrenciye kazandırılmasıdır.
Süreç yönetimine giriş. Organizasyon yapıları ve süreçler. Iso 9001 ve süreç yönetimi. Efqm modelinde süreçler. Süreç odaklı sorunlar. Süreçlerin sınıflandırılması ve hiyerarşisi. Sürecin öğeleri. Yeni bir süreç tanımlama. Süreç performans ölçümü. Performans takibinde dengelenmiş hedef karnesi. Süreçlerin dökümantasyonu. Süreçlerin iyileştirilmesi.
| Öğr. Gör. Evrim ÇEVİK |
| 1. | Dersin sonunda öğrenci; Süreç yönetimiyle ilgili temel kavramları bilir. |
| 2. | Sürecin özelliklerini öğrenerek nelerin süreç olabileceğini açıklayabilir. |
| 3. | İşletmelerdeki faaliyetleri süreç olarak yapılandırabilir ve bir işletmenin kilit süreçlerini belirleyebilir. |
| 4. | Organizasyon yapısı içinde süreçlerin yerini tanımlayabilir. |
| 5. | Üretim süreçlerinde karşılaşılan problemleri çözebilir. |
| 1. | Ders notları |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 1 | 11 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 1 | 11 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 50 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | |
OÇ-1 | 3 | 5 | 2 | 5 | 3 | 2 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | |||
OÇ-2 | 3 | 5 | 2 | 5 | 3 | 2 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | |||
OÇ-3 | 2 | 5 | 1 | 4 | 2 | 2 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | |||
OÇ-4 | 3 | 5 | 2 | 5 | 3 | 2 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | |||
OÇ-5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 1 | 4 | 5 | 4 | 2 | 5 | 5 | 5 | |||