
| Ders Kodu | : OTE105 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 2 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Bu derste araç üzerindeki motor parçalarının ve birleştirme elemanlarının çizimlerini yapabilmesi amaçlanmaktadır.
Doğru, Dikme ve Açılar, İz Düşüm Metotları, Kesit Ölçülendirme, Perspektifin Özellikleri, Perspektifin Çeşitleri, İki Boyutlu Resimlerin Perspektif Olarak Çizilmesi, Perspektiflerde Ara Kesitin Önemi, Görünüşlerde Ara Kesit Kavramı, Makine Parçalarında Ara Kesit Kavramı, Standardizasyonun Önemi, Çeşitli Standart Makine Elemanları, Birleştirme Elemanları, Birleştirme Elemanları, Sökülebilen Birleştirme Elemanları, Millerin Resimde Gösterilmesi ve Ölçülendirilmesi, Sabit Birleştirmeler, Dişli Çarklar, Yaylar, Kamlar, Kasnaklar, Yataklar, Alıştırma ve Tolerans, Yüzey İşleme İşaretleri, Montaj Resimleri.
| Dr. Öğr. Üyesi Erman AYDIN |
| 1. | Motor parçalarının ve birleştirme elemanlarının resimlerini çizebilecektir |
| 2. | Meslek resim motor parça çizimlerini yapabilecektir. |
| 3. | Standart makine elamanları(civata, kama, pim, perno) çizimleri. |
| 4. | Kesit alma, tam yarım kısmi kesit örnekleri |
| 5. | Açınımlar, ara kesitler, örnek uygulamaları. |
| 1. | Teknik Resim |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 15 | 0 | 2 | 30 |
| Uygulamalı Ders | 15 | 0 | 2 | 30 |
| Proje | 5 | 0 | 1 | 5 |
| Bireysel Çalışma | 1 | 0 | 6 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 0 | 2 | 2 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 0 | 2 | 2 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 75 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 4 | 1 | 2 | 5 | |||||||
OÇ-2 | 5 | 5 | 1 | 3 | 1 | 2 | 5 | ||||||
OÇ-3 | 5 | 5 | 1 | 3 | 1 | 2 | 5 | ||||||
OÇ-4 | 5 | 5 | 1 | 3 | 1 | 2 | 5 | ||||||
OÇ-5 | 5 | 5 | 1 | 3 | 1 | 2 | 5 | ||||||