
| Ders Kodu | : BDT162 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 1 |
| Uyg. | : 1 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Dersin temel amacı, yeni medya ve eğlence pazarındaki mevcut durumlarına odaklanarak video oyunları tanıtmaktır; sosyokültürel ve çok disiplinli bir bakış açısıyla incelemek; eğitim, reklam, sosyal medya, vb. gibi çeşitli amaçlar için tasarım sürecini deneyimlemek amaçlanmaktadır. Tartışma konuları; oyunların toplum üzerindeki kültürel ve ekonomik etkileri ile başlar ve gamification, machinima, değişim oyunları vb. gibi yeni trendleri takip eder. Öğrenciler, oyunla ilgili olmayan konular ve ortamlarla ilgili araştırma konularını önerirler. Macera türü aracılığıyla oyun tasarımı süreci üzerinde çalışmak, dersin bir diğer odak noktasıdır.
Oyun Tasarımının Temelleri I oyun tasarımının temellerini araştıran tek dönemlik bir derstir. Sınıfın odak noktası, birkaç dijital olmayan (bilgisayar dışı) oyunların yaratımıdır. Tıpkı sanat öğrencilerinin, resim sanatında yer almaları için resim çizme veya renk teorisi derslerinde “temel tasarım” dersleri alabilmeleri gibi, bu sınıf da özünde temel oyun tasarımı eğitimi sunmaktadır. Spordan masa oyunlarına, bilgisayar ve video oyunlarına kadar her formatta çalışan bir oyun tasarımcısı için temel olan tüm oyunlarda ortak olan elementlere odaklanır. Dersin odak noktası dijital olmayan oyunların yaratılmasına yönelik olsa da, dijital oyunlar da tartışılacak ve ödevlerden biri de dijital oyun konseptinin oluşturulmasıdır.