Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Hizmet İşletmeleri Yönetimi
Ders Kodu: BİY105
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Önlisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Öğrencilerin zorunlu stajlarını Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sultanhisar Meslek Yüksekokulu öğrenci staj yönergesindeki kurallara göre belirtilen sürede (30 iş günü) ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
Teori: 3
Uyg.: 0
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 3
Amaç

Öğrenci, modern pazarlama içinde hizmetin yeri ve önemini kavrayacak, hizmet sektörü ve hizmet pazarlamasının ilişkisini öğrenecek, genişletilmiş pazarlama karmasında hizmet pazarlamasını etkilerini anlayacak, hizmet ürünleri gruplarını ve özelliklerini sınıflandırabilecek, hizmet pazarlamasında dağıtım ve fiyat stratejilerini öğrenecek, ilişkisel pazarlama ile hizmet ilişkisini anlayacak, hizmet kalitesi, e-hizmet kalitesi ve e-hizmet telafi kalitesi kavramları ile ait alt boyutlarını öğrenecek ve bu kavramların müşteri tatmini, güveni ve sadakati oluşturmadaki etkisini anlayacak, hizmet kalitesi, e-hizmet kalitesi ve e-hizmet telafi kalitesi ölçmede yaygın kullanılan araçları öğrenecek ve uygulayabilir hale gelecektir.

Özet İçerik

Hizmet işletmelerinin yönetiminde, hizmet kalitesinin ve işletme verimliliğinin artırılması amacıyla dikkat edilmesi gereken kavramların öğrenilmesi.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Ümran GÜMÜŞ
Öğrenme Çıktıları
1.Hizmetin hem sağlanmasında hem de yarattığı değer açısından farklarını anlamak.
2.Hizmet kalitesini ölçebilmek.
3.e-Hizmet kalitesini ölçebilmek.
4.Hizmet kalitesinde iyileştirmeler için yapılması gerekenleri tespit edebilmek
5.e-Hizmet kalitesinde iyileştirmeler için yapılması gerekenleri tespit edebilmek
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Oral, S. ve Yüksel, H. (2007). Hizmet İşlemleri Yönetimi. Kanyılmaz Matbaası.
2.Değermen Erenkol, H. A. (2007). Hizmet Pazarlaması. İstanbul: İstanbul Üniversitesi.
3.Fitzsimmons J.A., & Fitzsimmons M.J. (2001). Service Management, Operations Strategy and Information Technology. McGraw Hill Inc.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Modern pazarlama kavramı, hizmetin yeri ve önemi.
2. Hafta - Teorik
Hizmet sektörü ve hizmet pazarlamasının ilişkisi.
3. Hafta - Teorik
Genişletilmiş pazarlama karmasında hizmet pazarlaması.
4. Hafta - Teorik
Hizmet ürünleri grupları ve özellikleri.
5. Hafta - Teorik
Hizmet pazarlamasında dağıtım.
6. Hafta - Teorik
Hizmet pazarlamasında fiyatlandırma.
7. Hafta - Teorik
İlişkisel pazarlama ve hizmet ilişkisi.
8. Hafta - Teorik
Hizmet kalitesi ve alt boyutları.
9. Hafta - Teorik
Hizmet kalitesi ile müşteri tatmini, güveni ve sadakatinin ilişkisi.
10. Hafta - Teorik
Hizmet kalitesi ölçmede yaygın kullanılan araçlar - 1
11. Hafta - Teorik
Hizmet kalitesi ölçmede yaygın kullanılan araçlar - 2
12. Hafta - Teorik
e-hizmet kalitesi ile e-hizmet telafi kalitesi ve alt boyutları.
13. Hafta - Teorik
e-hizmet kalitesi ölçmede yaygın kullanılan araçlar.
14. Hafta - Teorik
Ders hakkında öğrenilenlerin genel tekrarı.
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders141356
Ara Sınav1617
Dönem Sonu Sınavı111112
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)75
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
OÇ-1
5
5
4
5
5
4
5
4
5
5
4
OÇ-2
4
4
5
4
3
4
3
4
5
5
5
OÇ-3
5
5
5
4
5
5
4
5
4
3
5
OÇ-4
5
3
4
5
5
5
5
5
5
5
4
OÇ-5
4
5
5
3
4
5
4
4
5
4
5
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026