Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Emlak Pazarlaması
Ders Kodu: EMY201
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Önlisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 1
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 4
Amaç

Pazarlama stratejisi oluşturma, stratejiyi yönetme ve bu yönetim sürecinin emlak sektörüne uyarlanması bilgi ve becerilerinin kazandırılması.

Özet İçerik

Gayrimenkulde pazarlama, genel pazarlama yöntemleri, bölgede Pazar payını artırma ve elde tutma, kişisel promosyon, pazarlama satış kariyer eğitimi, reklam,başarı stratejileri, kapanış işlemleri

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Pınar GAYRET
Öğrenme Çıktıları
1.Pazarlama fonksiyonları
2.Yeni ekonomide pazarlama
3.Kişisel promosyon
4.Reklam
5.Satış kariyer eğitimi
6.Dersin amacı doğrultusundaki bilgi ve becerilerin kazandırılması
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.1)REMAX EGİTİM SEMİNERLERİ, GİLL OSTRANDER 2) ANGELO FREDERA ‘ Başarılı Stratejiler 1,2,3,4
2.MEB, (2011) “Pazarlama ve Perekende ders notları”, http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul_/moduller_pdf
3.Emlak Pazarlaması, Nazife KÜÇÜKASLAN
4.Pazarlama İlkeleri, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Emlak pazarlamasında amaç, emlak pazarlamasından önce yapılması gereken araştırmalar ve satılık emlak portföyünü (listesini) oluşturma
2. Hafta - Teorik
Portföy Oluşturma Teknikleri(Evini satmak isteyen emlak sahibinden portföy oluşturma, Sahibinden Satılık Yöntemi ile Emlakini Satanlarla Görüşerek Portföy Oluşturma ve Kapı Kapı Dolaşarak Portföy Oluşturma)
3. Hafta - Teorik
Portföy Oluşturma Teknikleri(İnternetten Portföy Oluşturma ve Diğer Emlak Komisyoncuları İle Birlikte Portföy Oluşturma), Emlak Kayıt Defteri
4. Hafta - Teorik
Uygulama faaliyeti, objektif testler ve uygulamalı test
5. Hafta - Teorik
Satılık Emlakı pazarlamadan önce yapmanız gereken öncelikli araştırmalar ve Emlakta Pazarlama ( Pazarlama Kavramının Temel Unsurları ve Pazarlama Yönetimi)
6. Hafta - Teorik
Emlakta Pazarlama (Pazarlama Çevresi Faktörleri, Müşteri Pazarı ve Müşteri Davranışları ve Müşterinin Davranışını Etkileyen Belli Başlı Faktörler)
7. Hafta - Teorik
Emlakta Pazarlama (Müşterinin Satın Alma Karar Davranışı ve Süreci, Pazar Bölümlendirmesi, İnternetten Pazarlama ve Kampanya Yapma)
8. Hafta - Ara Sınav (Vize)
Müşteri İlişkileri (Ara Sınavı)
9. Hafta - Teorik
Genel Tekrar
10. Hafta - Teorik
Satılık Emlakta Reklam(Satılık Emlakta Reklam Türleri)
11. Hafta - Teorik
Uygulama faaliyeti, objektif testler ve uygulamalı test
12. Hafta - Teorik
Emlak Satımını Gerçekleştirmek (Alıcıyla Görüşme, Gezdirme Planının Tasarlanması, Emlakin Gösterilmesi, Anlaşma ve Satış)
13. Hafta - Teorik
Emlak Satımını Gerçekleştirmek (Kesin Ödeme, Tapu İşlemlerini Gerçekleştirmek ve Tapu Devri Sağlandığında Firmanın Pazarlama Hizmeti)
14. Hafta - Teorik
Uygulama faaliyeti, objektif testler ve uygulamalı test
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%70
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders201428
Uygulamalı Ders1101424
Dönem Ödevi102525
Ara Sınav1718
Dönem Sonu Sınavı114115
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)100
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
PÇ-13
OÇ-1
2
5
4
2
2
3
4
4
1
1
5
5
4
OÇ-2
3
2
3
3
2
3
2
3
1
1
5
5
4
OÇ-3
2
3
4
3
2
4
3
3
1
1
5
5
4
OÇ-4
3
3
3
3
4
4
3
2
1
1
5
5
4
OÇ-5
5
3
2
3
3
3
4
2
1
1
5
4
4
OÇ-6
3
3
3
3
3
4
4
2
4
1
5
4
4
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026