Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Pazarlama İlkeleri
Ders Kodu: İY227
Ders Türü: Bölüm Dışı Seçmeli
Ders Grubu: Önlisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 3
Amaç

Pazarlama kavramının ve işletmenin pazarlama faaliyetleri kapsamında nelerin yer aldığının kavranması

Özet İçerik

Pazarlama kavramının tanımı, pazarlama faaliyetlerinin etkilendiği çevresel şartların incelenmesi, pazarlama sürecinin elemanları olan pazarlama karmasının anlatılması, pazarlama fonksiyonunun uygulanmasındaki ilkeler

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Pınar GAYRET
Öğrenme Çıktıları
1.1) Pazarlamanın temelini teşkil eden kavram ve olguların içselleştirilmesi
2.2) Tüketici davranışlarını anlayabilme, yorumlayabilme ve pazarlama programlarının şekillendirilmesinde kullanabilme
3.Temel pazarlama bileşenlerinin pazarlama süreci içindeki yerleri ve etkileşimlerinin analiz edilebilmesi
4.Bir işletmenin pazarlama faaliyetlerini analiz edebilme ve pazarlama programlarını kurgulayabilme
5.Pazarlama yönetiminin anlaşılması, strateji geliştirme ve denetim konularının kavranması
6. İşletmelerin amaçları ve hedefleri doğrultusunda hangi pazarlarda faaliyette bulunacağını ve hangi pazarlama bileşenlerinden yararlanacağını gösterebilir
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Cemal YÜKSELEN, Pazarlama İlkeler Yönetim ve Örnek Olaylar, Detay Yayıncılık, 2007
2.Pazarlama Yönetimi,Anadolu Üniversitesi Yayınları,2003
3.Yavuz ODABAŞI ve Gülfidan BARIŞ Tüketici Davranışları, MediaCat, 2002
4.Günümüzde pazarlamanın temelleri,Philip Kotler,2012
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Pazarlamanın Konusu, Gelişimi, Modern Pazarlama Yönetimi ve Son Gelişmeler
2. Hafta - Teorik
Pazarlama Çevresi, Stratejik Pazarlama ve Planlaması (makro çevresel faktörler)
3. Hafta - Teorik
Pazarlama Çevresi, Stratejik Pazarlama ve Planlaması (mikro çevresel faktörler, Pazarlamayı Etkileyen İşletme İçi Faktörler), Pazarlamayı Etkileyen İşletme İçi Faktörler
4. Hafta - Teorik
İşletmelerde Planlama ve Stratejik Planlama ve Stratejik Pazarlama Planlaması Süreci ve Stratejik Pazarlama Planlaması Süreci
5. Hafta - Teorik
Çevre Analizi ve Durum Analizi(SWOT Analizi
6. Hafta - Teorik
Pazarlama araştirmasi ve pazarlama bilgi sistemi
7. Hafta - Teorik
Pazar ve Tüketici Çeşitleri
8. Hafta - Teorik
Pazar Bölümlendirme (Dilimleme) ve Hedef Pazar Seçimi (Ara sınav)
9. Hafta - Teorik
Genel Tekrar
10. Hafta - Teorik
Mamul karması (Mamül ile ilgili kavramlar, Yeni Mamul Geliştirme Süreci ve Mamulün Hayat Seyri Ve Pazarlama Stratejileri)
11. Hafta - Teorik
Mamul karması (Mamül ile ilgili kavramlar, Yeni Mamul Geliştirme Süreci ve Mamulün Hayat Seyri Ve Pazarlama Stratejileri)
12. Hafta - Teorik
Mamul karması (Marka ve Marka Stratejisi, Ambalajlama, Servis (Hizmet) ve Kalite Standartları) öğretebilme
13. Hafta - Teorik
Fiyat Karması (Fiyat Karması, Fiyatın Önemi ve Fiyat Kararlarını Etkileyen Çıkar Grupları)
14. Hafta - Teorik
Fiyat Karması (Fiyatlandırmada Göz Önünde Tutulması Gereken Faktörler ve Fiyatlandırma Yöntemleri
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%70
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders141356
Uygulama Sınavı1246
Ara Sınav17613
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)75
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
OÇ-1
4
3
3
3
4
5
4
3
2
3
OÇ-2
5
3
2
3
4
5
3
2
3
2
OÇ-3
2
3
4
2
2
4
4
3
2
3
OÇ-4
3
2
4
3
2
3
2
3
4
3
OÇ-5
4
2
2
4
3
2
3
4
3
2
OÇ-6
2
4
3
2
2
4
3
2
3
4
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026