
| Ders Kodu | : İY230 |
| Ders Türü | : Bölüm Dışı Seçmeli |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 1 |
| Uyg. | : 1 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Karar verme sürecinde üretim/işlemler yönetiminin önemini, üretim sistemlerinin düşük maliyet ve yüksek verimliliğe ulaşmaları için kaynakların planlanmasına, stokların yönetimine ve kaliteye odaklanılmasını amaçlamaktadır.
Üretim sistemleri, üretim sistem tipleri, kapasite planlaması, fabrika yeri seçimi, iş yeri düzenleme, iş tasarımı, iş ölçümü, toplam üretim planlaması, stok yönetimi, toplam kalite yönetimi ve kalite kontrol.
| Öğr. Gör. Pınar GAYRET |
| 1. | Kullanılan üretim sistem ve stratejilerinin firma verimliliği üzerine etkisini açıklayabilirler |
| 2. | Üst yönetimin amaçlarına en uygun üretim sistem ve süreçlerini tasarlayabilirler. |
| 3. | Üretim planlama ve kontrol (ÜPK) sistemlerini tanımlayabilirler. |
| 4. | Kullanılan ÜPK sisteminin firma verimliliği üzerine etkisini açıklayabilirler. |
| 5. | Üretim yönetimi alanında kullanılmakta olan üretim sistem ve stratejilerini tanımlayabilirler |
| 6. | Stok Kontrolü Metodlarını kavrayabilir. |
| 1. | Komisyon, (2008), Kamu Maliyesi, Açıköğretim Yayınları, Eskişehir |
| 2. | Pehlivan, O.( 2006), Kamu Maliyesi, Derya Kitabevi, Trabzon |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %70 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 1 | 14 | 1 | 15 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 3 | 17 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 29 | 43 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 75 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 |
OÇ-2 | 4 | 2 | 5 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | 5 |
OÇ-3 | 5 | 2 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 |
OÇ-4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 |
OÇ-5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 |
OÇ-6 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 |