
| Ders Kodu | : MLİ109 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Bu derste öğrencinin; devletin ekonomik faaliyetlerine ilişkin, temel düzeyde teorik bilgiye sahip oması amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda öğrencilerin mali olaylar hakkında bilgi sahibi olması beklenmektedir.
Kamu maliyesinin konusu ve diğer bilim dalları ile ilişkisi; kamu kesimi faaliyetleri ; kamu harcamalarının tanımı, sınıflandırılması; kamu harcamalarının artışı ve etkileri; kamu finansmanı ve türleri; vergi kavramı, verginin fonksiyonları,vergilerin sınıflandırılması, verginin unsurları, vergileme süreci, kamu bütçesinin temelleri.
| Öğr. Gör. Esra HANBAY KAHRİMAN |
| 1. | Devletin ekonomideki rolü hakkında bilgi sahibi olma |
| 2. | Kamu faaliyetlerini ekonomik, mali, siyasal, sosyal yönden analiz edebilme |
| 3. | Kamusal hizmetleri ve kamu harcamalarını analiz edebilme |
| 4. | Kamusal finansmanı anlayabilme |
| 5. | Kamu bütçesinin teorik temelleri hakkında bilgi sahibi olma |
| 1. | Naci B. Muter, A. Kemal Çelebi ve Süreyya Sakınç, Kamu Maliyesi (Emek Matbaası) |
| 2. | Hakan Ay, Kamu Maliyesi (Nobel Akademik Yayıncılık) |
| 3. | Richard Musgrave, Peggy Musgrave, Public Finance in Theory and Practice (McGraw-Hill International Editions) |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %70 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 1 | 10 | 48 | 58 |
| Ara Sınav | 1 | 7 | 7 | 14 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 14 | 28 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 100 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 |
OÇ-2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | 4 |
OÇ-3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | 4 |
OÇ-5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 | 4 | 3 | 2 | 3 |