
| Ders Kodu | : TRZM101 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 2 |
Bu dersle; “temel turizm ve turist kavramlarını" açıklamak, turizm sektörünün yapısı ve işleyişi ile ilgili bilgiler vermek, turizmin ekonomik-sosyal ve kültürel kazanımlarının fark edilmesini sağlamak ve turizm sektöründeki güncel gelişmeleri takip ederek turizmin gelişmesine katkı sunabilecek mesleki yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmaktır.
Turizm ve Turist Kavramı, Turizm Çeşitleri, Turizm Endüstrisi, Turizmde Ulaştırma, Alternatif Turizm Çeşitleri, Sürdürülebilir Turizm
| Prof. Dr. Pınar ALTIOK GÜREL |
| 1. | Temel turizmi açıklamak |
| 2. | Turizm işletmelerini açıklamak |
| 3. | Ulaştırma hizmetlerini açıklamak |
| 4. | Turizmin gelişmesine etki eden etmenleri kavrayabilmek |
| 5. | Turizmin ekonomik, sosyal, politik ve kültürel etkilerini kavrayabilmek |
| 6. | Turizmin ulusal ve uluslararası genel yapısını anlayabilmek |
| 1. | Genel Turizm İlkeler ve Kavramlar, Nazmi KOZAK, Meryem A. KOZAK, Metin KOZAK (2023), Detay Yayıncılık |
| 2. | Kavramlar ve Örneklerle Genel Turizm, Prof. Dr. A. Celil ÇAKICI (2021), Detay Yayıncılık |
| 3. | Turizm Genel ve Yapısal Yaklaşım, Prof. Dr. Öcal Usta (2014), Detay Yayıncılık |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Bireysel Çalışma | 10 | 0 | 2 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 0 | 1 | 1 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 0 | 1 | 1 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 50 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
OÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
OÇ-3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
OÇ-4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
OÇ-5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
OÇ-6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||