Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Dijital Okuryazarlık ve Sosyal Medya
Ders Kodu: ÇMH182
Ders Türü: Bölüm Dışı Seçmeli
Ders Grubu: Önlisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 4
Amaç

Dijital Okuryazarlık dersinin amacı, öğrencilere dijital teknolojileri anlama, etkili şekilde kullanma, bilgiye erişimde kritik düşünme becerilerini geliştirme ve dijital dünyada etik sorumluluklarının farkında olma yetkinliğini kazandırmaktır.

Özet İçerik

Dijital Okuryazarlık ve Sosyal Medya dersi, öğrencilere dijital dünyanın önemini anlamak, dijital teknolojileri etkili bir şekilde kullanmak ve sosyal medyanın güncel trendlerini anlamak için gerekli becerileri kazandırmayı hedefleyen bir derstir. Bu ders, öğrencilere dijital okuryazarlık kavramını tanıtır ve dijital kaynakları eleştirel bir şekilde değerlendirebilme, dijital güvenlik ve gizlilik konularında bilinçli olma becerilerini geliştirir. Ayrıca, sosyal medyanın iş dünyasında ve toplumda nasıl etkili bir iletişim aracı olduğunu anlatır ve öğrencilere sosyal medya stratejileri, içerik yönetimi, etkileşim stratejileri ve dijital pazarlama becerileri konusunda bilgi sağlar. Dijital Okuryazarlık ve Sosyal Medya dersi, öğrencilere dijital çağın gerekliliklerine uyum sağlamak ve dijital dünyada etkili bir şekilde iletişim kurabilmek için gerekli olan temel bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlar.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Berkin HANAYLI
Öğrenme Çıktıları
1.Dijital okuryazarlık becerilerini geliştirir.
2.Sosyal medyanın etkilerini analiz eder.
3.Etkili içerik stratejileri geliştirir.
4.Sosyal medya etik ve güvenliği konusunda farkındalık kazanır.
5.Sosyal medya stratejilerini değerlendirir.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Dijital Okuryazarlık ve Sosyal Medya (İrem Ebru Yıldırım Şen, Yusuf Levent Şahin)
2.Dijital Okuryazarlık (Şeref Sağıroğlu, Halil İbrahim Bülbül, Ahmet Kılıç, Mustafa Küçükal)
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Dijital Dünyaya Bakış ve Dijital Okuryazarlık Tanımı
2. Hafta - Teorik
Dijital Vatandaşlık Kavramı ve Önemi
3. Hafta - Teorik
Dijital Haklar ve Sorumluluk
4. Hafta - Teorik
Sosyal Medyanın Kavramsal Çerçevesi
5. Hafta - Teorik
Sosyal Medyanın Yararları ve Zararları
6. Hafta - Teorik
Sosyal Medyada Görünürlük (SEO)
7. Hafta - Teorik
Sosyal Medyada Dijital Pazarlama
8. Hafta - Teorik
Fotoğraf ve Video Paylaşım Platformları (Ara Sınav Değerlendirmesi)
9. Hafta - Teorik
Sosyal Medya, E-Ticaret ve Sınır Ötesi E-Ticaret
10. Hafta - Teorik
Sosyal Medya ve Web Madenciliği
11. Hafta - Teorik
Sosyal Medya ve Etik
12. Hafta - Teorik
Sosyal Medyada Kişilik Hakları İhlalleri ve Korunma Yolları
13. Hafta - Teorik
Sosyal Medyanın Teknik Altyapısı
14. Hafta - Teorik
Kişiler Arası İletişim Platformları
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders401248
Ödev401040
Ara Sınav1516
Dönem Sonu Sınavı1516
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)100
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
PÇ-13
PÇ-14
PÇ-15
PÇ-16
PÇ-17
PÇ-18
PÇ-19
PÇ-20
OÇ-1
3
3
3
OÇ-2
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
OÇ-3
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
OÇ-4
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
OÇ-5
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026