
| Ders Kodu | : TIP202 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 13 |
| Uyg. | : 5 |
| Kredi | : 16 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 10 |
Dolaşım ve solunum sistemlerine ait organların anatomik ve histolojik yapılarının, embriyolojik gelişimlerinin, fizyolojik işlevlerinin, biyokimyasal özelliklerinin ve kurul ile ilişkili klinik becerilerinin ve uygulamalarının öğrenilmesi, Lenforetiküler sisteme ait organların anatomik ve histolojik yapılarının, fizyolojik ve biyokimyasal özelliklerinin öğrenilmesi, İmmunoloji ile ilgili temel kavramlara giriş yapılması, Dolaşım ve Solunum Sistemleri arasındaki ilişkinin ve fonksiyonel uyumun öğrenilmesi, çeşitli hastalıklardaki öneminin kavranılması, bu hastalıklar hakkında temel bilgileri öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
Kalbin yeri, durumu, komşulukları, yapısındaki oluşumlar,Atriumlar, ventriküller, kalbin projeksiyonu, Kalp kası; Bir pompa olarak kalp ve kalp kapaklarının görevleri, Kalp ve damar histolojisi, Kalbin ritmik uyarılması ve kalbin uyarı ileti sistemi, Dolaşım sistemi genel bakış; basınç, akım ve direncin biyofiziği, Aorta Abdominalis Kardiyak aritmiler ve Elektrokardiyografik yorumu, Dolaşım Sisteminde biyofiziksel yasalar ve tıpta kullanımı, İnsanda vital bulguların ölçülmesi ve değerlendirilmesi, Egzersizde kas kan akımı ve kalp debisi; koroner dolaşım ve iskemik kalp hastalığı, Larinks kıkırdakları ve kasları, Kan gazlarının çözünürlüğü, gaz alışverişi, solunumda gaz yasaları,Hemoglobin oksijen ilişkisi,Pulmoner dolaşım, pulmoner ödem ve plevra sıvısı
| Prof. Dr. Ayfer METİN TELLİOĞLU |
| 1. | Dolaşım ve solunum sistemlerine ait organların anatomik ve histolojik yapılarını, embriyolojik gelişimlerini, biyokimyasal özelliklerini ve fizyolojik işlevlerini bilebilmesi |
| 2. | EKG mekanizmasını öğrenmesi, EKG örneklerini yorumlayabilmesi, kalp dinleme odakları ile kalp anatomisini ve kalp döngüsü içindeki elektriksel ve mekanik değişimleri ilişkilendirerek açıklayabilmek, kalp sesleri, kan basınçlarını ve farklılıklarını yorumlayabilmesi |
| 3. | Temel kalp ve dolaşım işlevlerini açıklayabilmesi, dolaşım ve solunum sistemleri histolojik yapıların fonksiyonlarla ilişkilendirerek açıklayabilmesi |
| 4. | Lenfoid sistemlere ait hücre, doku ve organlarının yapısal özelliklerini ve organizma bütünü içindeki rollerini tanımlayabilmesi |
| 5. | Solunum fonksiyonları ve solunum gazları ile ilgili fizyolojik ve biyokimyasal analizleri yorumlayabilmesi hedeflenmektedir |
| 1. | ‘Anatomi’ 2 Cilt Yazarlar; Kaplan Arıncı, Alaittin Elhan. Boyut: 16x24 cm Sayfa Sayısı:856 Basım Yeri Ankara Basım Tarihi 2016 5. Baskı Dili:Türkçe. |
| 2. | ‘Latince Terimler Sözlüğü: Medikal Terminoloji Uygulamalarında’ Yazarlar; Prof. Dr. Recep Mesut, Prof. Dr. Mehmet Yıldırım Yayınevi: Nobel Tıp Kitabevleri ISBN: 9786053354338 Cilt / Sayfa Sayısı 1 Cilt / 92 Sayfa Baskı Sayısı: 1 |
| 3. | ‘İnsan Anatomi Atlası’ 3 Cilt Yayım Tarihi: 10/2018 Editör: Giuseppe Anastasi , Eugenio Gaudio , Carlo Tacchetti Çeviri Editörü: Prof. Dr. Mustafa Büyükmumcu Yayınevi: Nobel Tıp Kitabevleri ISBN: 9789752480100 Cilt / Sayfa Sayısı: 3 Cilt / 1830 Sayfa Baskı Sayısı 1 |
| 4. | Harper's ıllustrated bıochemıstry 30th Edition; Ed. Victor W. Rodwell (Authors: David Bender , Kathleen M. Botham , Peter J. Kennelly, P. Anthony Weil) |
| 5. | Biyokimya-Lippinncott Yazar: Denise R. Ferrier 2019, Nobel |
| 6. | Guyton Tıbbi Fizyoloji |
| 7. | Histology a Text and Atlas with Correlated Cell And Molecular Biology Michael H. Ross Wojciech Pawlina (Ross Histoloji) |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Kurul Sınavı | 1 | %82 |
| Uygulama Sınavı | 4 | %18 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 13 | 12 | 1 | 169 |
| Uygulamalı Ders | 5 | 6 | 1 | 35 |
| Okuma | 10 | 3 | 1 | 40 |
| Ders/Staj Kurulu Sınavı | 1 | 2 | 1 | 3 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 247 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | |||
OÇ-2 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | |||
OÇ-4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | |||
OÇ-5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | |||