
| Ders Kodu | : TIP407 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 14 |
| Uyg. | : 15 |
| Kredi | : 22 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 12 |
Klinik öncesi bilgi ve becerilerin klinik ile bütünleşmesini sağlayarak, çocuk sağlığı ve hastalıkları alanında sık görülen hastalıkları birinci basamak seviyesinde yönetme (ön tanı, tanı, tedavi, acil müdahele, izlem, uygun şekilde sevk ve koruycu önlemleri almak) ve sağlıklı çocuk izlemini yapabilme bilgi ve becerisini kazandırmaktır.
Çocuk sağlığı ve hastalıkları alanında sık görülen hastalıkları birinci basamak seviyesinde yönetme (ön tanı, tanı, tedavi, acil müdahele, izlem, uygun şekilde sevk ve koruycu önlemleri almak) ve sağlıklı çocuk izlemini yapabilmeyi sağlamaktır.
| Doç. Dr. İlknur ÇAĞLAR |
| 1. | Birinci basamakta çalışan bir hekimin sahip olması gereken yeterlik ve yetkinlik düzeyine göre hastadan anamnez alabilir fizik muayene yapabilir, göre normal/anormal bulguları ayırabilir ve elde edilen bilgiler ışığında ön tanıları belirleyip, gerekli tetkikleri ister, yorumlar ve gerekli konsültasyonları isteyebilir. |
| 2. | Yenidoğan, süt çocukluğu, çocukluk ve ergenlik dönemlerinin kendine ait normallerini (büyüme eğrileri, psikomotorgelişim basamakları, vital bulgular) bilir ve çocuğun büyüme-gelişme durumunu değerlendirip bu alandaki bozuklukları tespit edebilir. |
| 3. | Yeni doğan değerlendirmesini tam olarak yapabilir ve patolojik durumları ayırabilir. |
| 4. | Çocukluk çağında normal beslenme, beslenme yöntemleri ve beslenme bozuklukları hakkında bilgi sahibi olur, çocuklardaki beslenme bozukluklarını saptayabilir ve gerekli tetkikleri ister, yorumlar, danışmanlık verir ve gerekli konsültasyonları isteyebilir. |
| 5. | Çocukluk çağı aşılarını bilir ve takibini yapabilir. |
| 6. | Çocuklarda normal motor ve mental gelişim basamaklarını bilir ve patolojik durumları ayırabilir. |
| 7. | Acil durumlarda hastayı sistematik olarak değerlendirir, gerekli tetkikleri isteyerek ve birinci basamak tedavi seçeneklerini uygulayabilir. Gerekli konsültasyonları isteyebilir. |
| 1. | Nelson Textbook of Pediatrics, Ed. Kliegman RM, Behrman RE, Jenson HB, Stanton BF, 21.edition. Sounders Elsevier: 2020. |
| 2. | Uptodate web sitesi. https://www.uptodate.com/ |
| 3. | Temel Pediatri. Hasanoğlu E, Düşünsel R, Bideci A, Boduroğlu K, Güneş Tıp Kitabevleri, Ankara: 2019. |
| 4. | Pediyatri. Neyzi O, Ertugrul T, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul: 2010. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Uygulama Sınavı | 1 | %40 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 10 | 1 | 154 |
| Uygulamalı Ders | 15 | 5 | 1 | 90 |
| Bireysel Çalışma | 10 | 4 | 1 | 50 |
| Uygulama Sınavı | 1 | 1 | 1 | 2 |
| Ders/Staj Kurulu Sınavı | 1 | 1 | 1 | 2 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 298 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 5 | |||||||
OÇ-2 | 5 | 5 | 5 | |||||||
OÇ-3 | 5 | 5 | 5 | |||||||
OÇ-4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
OÇ-5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
OÇ-6 | 5 | 5 | 5 | |||||||
OÇ-7 | 5 | 5 | 5 | |||||||