
| Ders Kodu | : TIP410 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 18 |
| Uyg. | : 13 |
| Kredi | : 25 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 12 |
Dönem 4 öğrencilerinin İç Hastalıkları Klinik Eğitimi stajı bitiminde İç Hastalıkları bünyesinde sık görülen semptom, bulgular, hastalıklar, hastalıkların tedavileri konularında yeterlik kazanması amaçlanmaktadır. Ulusal çekirdek eğitim programı doğrultusunda İç Hastalıkları ile ilgili birinci basamakta sık karşılaşılan / sık karşılaşılmasa bile hayati önemi olan ve acil müdahale gerektiren / sağlık üzerinde ciddi sonuç ve etkileri olan klinik durumlarda bütüncül yaklaşım sergileyecek, kanıta dayalı güncel yaklaşımları etik kurallar çerçevesinde kullanıp uygulayacak, sağlık savunucusu, iletişim gücü yüksek, lider ve yönetici özelliklere sahip nitelikli hekimlerin yetiştirilmesi amaçlanmıştır. İç Hastalıkları stajında; öykü alma, genel/soruna yönelik fizik muayene, hasta dosyası hazırlama, kayıt tutma gibi temel hekimlik uygulamaları ile birlikte tanıya yaklaştıracak laboratuar testleri ve gerekli işlemlerin yapılması, ön tanı/tanıların konulması, acil durumların tanımlanması ve tedaviler hakkında tüm süreçlerde bütüncül bir yaklaşım sağlanması ve gerektiğinde ayırıcı tanı yapabilmesi hedeflenmiştir. Aynı zamanda birinci basamak şartlarında ilgili hastalıkların uzun süreli izlem ve kontrolünün sağlanması, ön tanı/tanı yada acil durumlarda uzmana sevk edebilmesi için gereken bilgi, beceri ve tutumların kazanılması, iyi bir hasta-hekim iletişimi kurmanın önemini kavrayarak beceri geliştirmek ve mesleğini etik değerleri gözeterek uygulamaya yönelik bilgi, beceri ve tutumların bütüncül olarak kazandırılması hedeflenmiştir.
İç Hastalıkları stajında; öykü alma, genel/soruna yönelik fizik muayene, hasta dosyası hazırlama, kayıt tutma gibi temel hekimlik uygulamaları ile birlikte tanıya yaklaştıracak laboratuar testleri ve gerekli işlemlerin yapılması, ön tanı/tanıların konulması, acil durumların tanımlanması ve tedaviler hakkında tüm süreçlerde bütüncül bir yaklaşım sağlanması ve gerektiğinde ayırıcı tanı yapabilmesi hedeflenmiştir.
| Prof. Dr. Hakan AKDAM |
| 1. | İç Hastalıklarında sık görülen belirti ve bulguları ana hatları ile listeleyebilir. |
| 2. | Tanıda kullanılan kan tetkiklerini, radyolojik ve endoskopik tetkiklerin isimlerini, acil durumda bazılarının değerlendirilmesi bilir |
| 3. | Hastalıkların etyolojisini ve fizyopatolojisi hakkında bilgi sahibi olur. |
| 4. | Karaciğer, safra yolları ve pankreas hastalıkları (akut-kronik pankreatit) konusunda etyolojik nedenleri bilir. Tanı, tedavi ve ayırıcı tanı konusunda bilgi sahibi olur |
| 5. | Helikobakter pilori ve sindirim hastalıkları konusunda bilgi sahibi olur. |
| 6. | Anemi ve polisitemi nedenlerini sınıflandırabilir. |
| 1. | Harrison’s Principles of Internal Medicine (20th edition, 2018) |
| 2. | Harrison’s Principles of Internal Medicine (20th edition, 2018) |
| 3. | Manual of Allergy and Immunology (5th edition, 2012) |
| 4. | DeVita VT Jr, Lawrence TS, Rosenberg SA, editors. Principles & Practice of Oncology, 10th edition |
| 5. | Gastrointestinal and Liver Disease, Sleisengerand Fordtran’s 2018 |
| 6. | İç Hastalıkları Özet Kitabı (Hulki Meltem Sönmez, İliçin, Biberoğlu, Süleymanlar, Ünal, 2017) |
| 7. | İç Hastalıkları Kitabı (İliçin, Biberoğlu, Süleymanlar, Ünal, 3. Baskı 2012) |
| 8. | Temel Nefroloji Kitabı (Güneş Tıp Kitabevleri, 2019) |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Uygulama Sınavı | 1 | %40 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 18 | 10 | 1 | 198 |
| Uygulamalı Ders | 13 | 4 | 1 | 65 |
| Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 1 | 30 |
| Uygulama Sınavı | 1 | 1 | 1 | 2 |
| Ders/Staj Kurulu Sınavı | 1 | 1 | 1 | 2 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 297 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 5 | |||||||
OÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
OÇ-3 | 5 | 5 | 5 | |||||||
OÇ-4 | 5 | 5 | 5 | |||||||
OÇ-5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
OÇ-6 | 5 | 5 | 5 | |||||||