
| Ders Kodu | : TIP504 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 15 |
| Uyg. | : 14 |
| Kredi | : 22 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Öğrencilerin daha önceki dönemlerde edindikleri teorik ve pratik bilgilerin kliniğe uyarlanması ve özellikle çocuk hastada hekimlik sanatını uygulamalı olarak görmeleri planlanmaktadır. Bu staj döneminde öğrencilerin; hastalar ve hasta yakınları ile profesyonel düzeyde iletişim kurabilmeleri, çocuk ve yenidoğan genitoüriner, gastrointestinal, toraks sistem hastalıklarının patofizyolojisi ve klinik özelliklerini öğrenmeleri, tüm bu sistem patolojileri arasında patofizyolojik olarak bağlantıları kurabilmeleri, özellikle birinci basamak hizmetlerinde sık karşılaşılan hastalıklara pratisyen hekim düzeyinde tanı koyabilme, değerlendirebilme, ilk basamak tedavileri düzenleyebilme ve hastaları doğru yerlere, doğru şekilde yönlendirebilme yeteneğini kazanmaları amaçlanmaktadır.
Bu staj döneminde öğrencilerin; hastalar ve hasta yakınları ile profesyonel düzeyde iletişim kurabilmeleri, çocuk ve yenidoğan genitoüriner, gastrointestinal, toraks sistem hastalıklarının patofizyolojisi ve klinik özelliklerini öğrenmeleri, tüm bu sistem patolojileri arasında patofizyolojik olarak bağlantıları kurabilmeleri
| Prof. Dr. Sezen KARACA ÖZKISACIK |
| 1. | *İnvaginasyondan şüphelenmeleri, tanısını koyabilmeleri, sevki gerekirse bunu doğru şekilde planlayabilmeleri Bu hastaların öykü ve fizik muayeneleriniyapabilmeleri ve yorumlayabilmeleri, *Tanı için gerekli olan radyolojik görüntüleme yöntemlerini bilmeleri ve yorumlayabilmeleri, *Tanı konulduktan sonra tedavideki prensipleri öğrenebilmeleri |
| 2. | *Barsak gelişimi ve rotasyonunun embriyolojik temellerinin kavratılması, *Barsak rotasyon anomalilerindeki patolojik durumlardaki klinik bulguların tanınabilmesi ve aciliyetinin ayırt edilebilmesi, *Malrotasyondaki fizik muayene ve radyolojik bulguların yorumlanabilmesi, ayırıcı tanılarının yapılabilmesi, *Birinci basamakta bu hastaların tanınabilmesi ve sevkinin uygun şekilde planlanlayabilmeleri, |
| 3. | * Diyafragma gelişimin embriyolojik temellerinin ve gelişim anomalilerini, bu gelişim anomalilerinin temel patofizyolojisinin kavratılması, *Bu gelişim anomalisinin antenatal ve yenidoğan döneminde tanısının konulması ve acil müdahalede neler yapılması gerketiğinin kavratılması, *Bu hastaların doğumunun nasıl ve nerede yapılması gerektiğinin ve bunun planlamasının doğru bir şekilde yapılmasının kavratılması, |
| 4. | *Özofagus gelişiminin embriyolojik temellerinin ve gelişim anomalilerini, bu gelişim anomalilerinin temel patofizyolojisinin kavratılması, *Bu gelişim anomalisinin antenatal ve yenidoğan döneminde tanısının konulması ve acil müdahalede neler yapılması gerketiğinin kavratılması, *Bu hastaların doğumunun nasıl ve nerede yapılması gerektiğinin ve bunun planlamasının doğru bir şekilde yapılmasının kavratılması, |
| 5. | *karın ağrılarının cerrahi nedenli olanlarının ayırıcı tanısında muayene ve tetkiklerin değerlendirilip şüphelenmeleri, tanısını koyabilmeleri, sevki gerekirse bunu doğru şekilde planlayabilmeleri Bu hastaların anamnez ve fizik muayenelerini yapabilmeleri ve yorumlayabilmeleri, *Tanı için gerekli olan radyolojik görüntüleme yöntemlerini bilmeleri ve yorumlayabilmeleri, *Tanı konulduktan sonra acil sıvı replasmanının başlanmsını, nazogastrik takılmasını ve tedavideki prensipleri öğrenebilmeleri. Bunları aileye açıklayabilmeleri |
| 1. | Operative Pediatric Surgery, seventh edition, Lewis Spitz and Arnold G Coran, Taylor Francis Group, 2013, Boca Raton, FL |
| 2. | Bebek ve Çocukların Cerrahi ve Ürolojik hastalıkları, Can Başaklar, Palme Yayıncılık, 2006-ANKARA |
| 3. | Ashcraft’s Pediatric Surgery, Sixth edition George W. Holcomb III, Patrick J Murphy, Daniel J. Ostlie. Elsevier 2014, London |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Uygulama Sınavı | 1 | %40 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 32 | 0 | 1 | 32 |
| Uygulamalı Ders | 38 | 0 | 1 | 38 |
| Uygulama Sınavı | 1 | 1 | 1 | 2 |
| Ders/Staj Kurulu Sınavı | 1 | 1 | 1 | 2 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 74 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-2 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
OÇ-3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |