Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Çocuk Cerrahisi
Ders Kodu: TIP504
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 15
Uyg.: 14
Kredi: 22
Laboratuvar: 0
AKTS: 3
Amaç

Öğrencilerin daha önceki dönemlerde edindikleri teorik ve pratik bilgilerin kliniğe uyarlanması ve özellikle çocuk hastada hekimlik sanatını uygulamalı olarak görmeleri planlanmaktadır. Bu staj döneminde öğrencilerin; hastalar ve hasta yakınları ile profesyonel düzeyde iletişim kurabilmeleri, çocuk ve yenidoğan genitoüriner, gastrointestinal, toraks sistem hastalıklarının patofizyolojisi ve klinik özelliklerini öğrenmeleri, tüm bu sistem patolojileri arasında patofizyolojik olarak bağlantıları kurabilmeleri, özellikle birinci basamak hizmetlerinde sık karşılaşılan hastalıklara pratisyen hekim düzeyinde tanı koyabilme, değerlendirebilme, ilk basamak tedavileri düzenleyebilme ve hastaları doğru yerlere, doğru şekilde yönlendirebilme yeteneğini kazanmaları amaçlanmaktadır.

Özet İçerik

Bu staj döneminde öğrencilerin; hastalar ve hasta yakınları ile profesyonel düzeyde iletişim kurabilmeleri, çocuk ve yenidoğan genitoüriner, gastrointestinal, toraks sistem hastalıklarının patofizyolojisi ve klinik özelliklerini öğrenmeleri, tüm bu sistem patolojileri arasında patofizyolojik olarak bağlantıları kurabilmeleri

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Sezen KARACA ÖZKISACIK
Öğrenme Çıktıları
1.*İnvaginasyondan şüphelenmeleri, tanısını koyabilmeleri, sevki gerekirse bunu doğru şekilde planlayabilmeleri Bu hastaların öykü ve fizik muayeneleriniyapabilmeleri ve yorumlayabilmeleri, *Tanı için gerekli olan radyolojik görüntüleme yöntemlerini bilmeleri ve yorumlayabilmeleri, *Tanı konulduktan sonra tedavideki prensipleri öğrenebilmeleri
2.*Barsak gelişimi ve rotasyonunun embriyolojik temellerinin kavratılması, *Barsak rotasyon anomalilerindeki patolojik durumlardaki klinik bulguların tanınabilmesi ve aciliyetinin ayırt edilebilmesi, *Malrotasyondaki fizik muayene ve radyolojik bulguların yorumlanabilmesi, ayırıcı tanılarının yapılabilmesi, *Birinci basamakta bu hastaların tanınabilmesi ve sevkinin uygun şekilde planlanlayabilmeleri,
3.* Diyafragma gelişimin embriyolojik temellerinin ve gelişim anomalilerini, bu gelişim anomalilerinin temel patofizyolojisinin kavratılması, *Bu gelişim anomalisinin antenatal ve yenidoğan döneminde tanısının konulması ve acil müdahalede neler yapılması gerketiğinin kavratılması, *Bu hastaların doğumunun nasıl ve nerede yapılması gerektiğinin ve bunun planlamasının doğru bir şekilde yapılmasının kavratılması,
4.*Özofagus gelişiminin embriyolojik temellerinin ve gelişim anomalilerini, bu gelişim anomalilerinin temel patofizyolojisinin kavratılması, *Bu gelişim anomalisinin antenatal ve yenidoğan döneminde tanısının konulması ve acil müdahalede neler yapılması gerketiğinin kavratılması, *Bu hastaların doğumunun nasıl ve nerede yapılması gerektiğinin ve bunun planlamasının doğru bir şekilde yapılmasının kavratılması,
5.*karın ağrılarının cerrahi nedenli olanlarının ayırıcı tanısında muayene ve tetkiklerin değerlendirilip şüphelenmeleri, tanısını koyabilmeleri, sevki gerekirse bunu doğru şekilde planlayabilmeleri Bu hastaların anamnez ve fizik muayenelerini yapabilmeleri ve yorumlayabilmeleri, *Tanı için gerekli olan radyolojik görüntüleme yöntemlerini bilmeleri ve yorumlayabilmeleri, *Tanı konulduktan sonra acil sıvı replasmanının başlanmsını, nazogastrik takılmasını ve tedavideki prensipleri öğrenebilmeleri. Bunları aileye açıklayabilmeleri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Operative Pediatric Surgery, seventh edition, Lewis Spitz and Arnold G Coran, Taylor Francis Group, 2013, Boca Raton, FL
2.Bebek ve Çocukların Cerrahi ve Ürolojik hastalıkları, Can Başaklar, Palme Yayıncılık, 2006-ANKARA
3.Ashcraft’s Pediatric Surgery, Sixth edition George W. Holcomb III, Patrick J Murphy, Daniel J. Ostlie. Elsevier 2014, London
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Kasık kanalı hastalıkları
2. Hafta - Teorik
İnmemiş testis ve akut skrotum
3. Hafta - Teorik
Yenidoğanda safralı kusma nedenleri
4. Hafta - Teorik
İnvaginasyon
5. Hafta - Teorik
Çocuklarda karın ağrısı nedenleri ve apandisit
6. Hafta - Teorik
Preoperatif toplantı
7. Hafta - Teorik
Hidronefroz ve üreter anomalileri
8. Hafta - Uygulama
Klinik, poliklinik ve ameliyathane çalışması
9. Hafta - Uygulama
Hastabaşı vizit
10. Hafta - Teorik
Hidronefroz ve üreter anomalileri
11. Hafta - Teorik
Özofagus yanıkları ve GİS yabancı cisimleri
12. Hafta - Teorik
Toraks kitleleri ve göğüs duvarı anomalileri
13. Hafta - Teorik
Preoperatif toplantı
14. Hafta - Teorik
Vezikoüreteral reflü ve posterior üretral valv - Sınav
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
Uygulama Sınavı1%40
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders320132
Uygulamalı Ders380138
Uygulama Sınavı1112
Ders/Staj Kurulu Sınavı1112
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)74
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
OÇ-1
5
4
4
3
4
5
5
5
5
5
OÇ-2
5
4
4
3
4
5
5
5
5
4
OÇ-3
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
OÇ-4
4
5
5
4
3
5
5
5
5
5
OÇ-5
5
3
3
5
5
5
5
5
5
5
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026