Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı Hastalıkları
Ders Kodu: TIP505
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 8
Uyg.: 14
Kredi: 15
Laboratuvar: 0
AKTS: 2
Amaç

Yaş dönemlerine ilişkin sağlıklı ruhsal gelişim ile gelişimsel ve yaşamsal sapmalara yönelik bilgi ve farkındalık; bebek, çocuk, ergen ruh sağlığının ve bakım veren‐çocuk ilişkisinin ve bu alanda yapılacak hizmetlerin toplum sağlığı açısından önemine yönelik bilinç; sık karşılaşılan ve acil ruhsal bozuklukları tanıma, sevk ve birinci basamak düzeyinde tedavi etmeye yönelik bilgi, beceri ve tutumlar kazandırmaktır.

Özet İçerik

Çocuğun temel davranışsal, bilişsel ve duygusal özelliklerini gelişim basamaklarına göre açıklar.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Sibelnur AVCİL
Öğrenme Çıktıları
1.Güvenlik bilinci olduğunu gösterme Bağımsız çalışma güveni gösterme Grup çalışmalarında işbirliği yapma Problem çözmede objektif yaklaşım sergileme Sağlıklı yaşamın gerektirdiği davranışlar alışkanlığı
2.Duyu organlarını kullanarak beceri konusunda bilgilenme
3.Bilişsel, duyuşsal ve psikomotor olarak beceriyi yapmaya hazırlanma
4.Bir bireyin, yazılı görüntülü ya da sözlü bir yönergenin rehberliğinde beceriyi yapma
5.Üretmek, yöntem geliştirmek oluşturmak, ortaya çıkarmak
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Temel Kitabı, ed. F.Çuhadaroğlu ve ark., HYB 2008, Ankara
2.Çocuk ve Ergenlerde Duygudurum Bozuklukları, ed. N.İnal Emiroğlu, Türkiye Çocuk ve Genç Psikiyatrisi Derneği Yayınları, Ankara
3.Lewis Child and Adolescent Psychiatry Textbook, Ed.Martin A& Volkmar F, Lippincott&Williams, 2014, Philedelphia
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Adli heyet
2. Hafta - Teorik
Çocuklarda Gelişim Dönemleri
3. Hafta - Teorik
İlaç Tedavisi, yan etkiler, konsültasyon liyazon psikiyatrisi
4. Hafta - Teorik
Obsesif-kompulsif bozukluk-travma sonrası stres bozukluğu
5. Hafta - Teorik
Yaygın anksiyete bozukluğu-fobik bozukluklar-panik bozukluk
6. Hafta - Teorik
Otizm spektrum bozukluğu
7. Hafta - Teorik
Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu
8. Hafta - Uygulama
Klinik Uygulama
9. Hafta - Uygulama
Klinik Uygulama
10. Hafta - Teorik
Bilişimsel ve Zihinsel gelişim gerilikleri
11. Hafta - Teorik
Konuşma bozuklukları
12. Hafta - Teorik
Özgül öğrenme bozuklukları
13. Hafta - Teorik
Uyku Bozuklukları
14. Hafta - Teorik
Dışa Atım bozuklukları - Sınav
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
Uygulama Sınavı1%40
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders170117
Uygulamalı Ders280128
Uygulama Sınavı1112
Ders/Staj Kurulu Sınavı1112
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)49
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
OÇ-1
5
5
5
2
5
5
5
5
3
2
OÇ-2
5
3
5
3
3
1
2
2
4
3
OÇ-3
5
5
5
2
4
2
4
3
3
3
OÇ-4
4
5
4
3
5
4
4
3
4
4
OÇ-5
5
5
3
5
5
5
5
4
5
5
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026