
| Ders Kodu | : TIP506 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 10 |
| Uyg. | : 21 |
| Kredi | : 21 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Dönem V deri hastalıkları klinik eğitiminin amacı; tıp fakültesinden mezun olacak öğrencinin deri hastalıkları konularında, konu gereğine göre öntanı ya da tanı koyabilmesi, tedavi, acil tedavi yöntemlerini, izlem ve korunma yöntemlerini bilime dayalı uygulayabilme yetisinin sağlanmasıdır. Klinik eğitimin sonunda öğrencilerin aşağıdaki bilgi, tutum ve becerileri kazanmış olması hedeflenir.
Bilime dayalı uygulayabilme yetisinin sağlanması. Klinik eğitimin sonunda öğrencilerin aşağıdaki bilgi, tutum ve becerileri kazanmış olması hedeflenir.
| Doç. Dr. Münevver GÜVEN |
| 1. | Derinin işlevleri ve önemi ile ilgili farkındalığın olması, herhangi bir deri hastalığındaki muayene bulgularını uygun terminoloji ile tarif edebilmesi |
| 2. | Viral deri hastalıklarının sınıflandırmasını ve klinik özelliklerini bilerek hastaya tetkik/sevk/reçete/ girişimsel tedavi seçeneklerinden hangisini uygulayacağını bilmesi |
| 3. | Deri kanseri olası hastaya tanısal yaklaşımın bassamaklarını bilmesi, deri kanseri tedavisi ile ilgili seçeneklerden haberdar olması, deri kanserlerinden korunma önlemlerini bilmesi ve uygulaması |
| 4. | Venerolojik anamnez ve muayene becerisini kazanması, tanısal laboratuar incelemeleri ve sonuçların yorumlanmasını,tedavi şemalarına nasıl ulaşacağını, hasta izleminde yapılması gerekenleri bilmesi |
| 5. | Psoriazis klinik özelliklerini bilerek tanısında yardımcı yöntemleri kulanması, diğer hastalıklarla ayırıcı tanılarını yapabilmesi,temel tedavi prensiplerini bilmesi ve tedavisini düzenleyebilmesi, gereğind |
| 1. | Dermatoloji. Bolognia J, Jorizzo JL, Rapini RP. (Sarıcaoğlu H, Bülbül Başkan E çeviri editörleri) Nobel Tıp Kitabevi 2012 |
| 2. | Dermatoloji Rehberi. Editör: N. Şendur. Basım Yılı 2016. Akademi yayınevi. |
| 3. | Fitzpatrick’in renkli klinik dermatoloji atlası ve özeti. Wolff K, Johnson RA, Saavedra AP, Roh EK McGraw Hill 2017 (Gürel MS, Falay T çeviri editörleri) İstanbul Tıp Kitabevleri 2019 |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Uygulama Sınavı | 1 | %40 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 24 | 0 | 1 | 36 |
| Uygulamalı Ders | 40 | 0 | 1 | 60 |
| Uygulama Sınavı | 1 | 1 | 1 | 2 |
| Ders/Staj Kurulu Sınavı | 1 | 1 | 1 | 2 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 100 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |