Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Halk Sağlığı
Ders Kodu: TIP510
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 16
Uyg.: 4
Kredi: 18
Laboratuvar: 0
AKTS: 3
Amaç

Ulusal Çekirdek Eğitim Programında belirtildiği üzere, sağlıkla ilgili tüm süreçlerde “bütüncül (biyo‐psiko‐sosyal ve kültürel) yaklaşım” sergileyen, birinci basamak sağlık kuruluşlarını yönetme becerisi olan, sağlıkla ilgili süreçlerde hasta ve çalışan güvenliğini sağlama ve geliştirme, güvenli, olumlu ve destekleyici çalışma ortamları oluşturma; riskleri belirleme, riskleri ve hataları ortadan kaldırmaya yönelik önlemleri alabilen, hastalıklardan korunma, sağlığın korunması ve geliştirilmesi süreçlerini planlayabilen ve yönetebilen, bilimsel yaklaşım sergileme, hekimlik süreçlerini kanıta dayalı olarak yürütebilen; bilimsel ilke, yöntem ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili kanıtları değerlendirebilen, araştırma planlama becerisi olan, toplumun sağlık göstergelerine yönelik veri toplama, toplanmış veriyi yorumlama, hizmet sunumunda kullanabilen, kayıt tutma, raporlama ve bildirim konusunda bilgi sahibi olan, sağlığın belirleyicileri, sağlıkta eşitsizlik, toplumsal cinsiyet ve sağlık, sağlık sistemleri, sağlık politikaları, sağlık ekonomisi ve yönetimi konusunda bilgi sahibi olan bireyin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirme” perspektifinde “bireysel ve toplumsal faydayı” önceleyen, mesleğini etik kuralları gözeterek uygulayan, kendisini yenileyip geliştiren, araştırıcı ve sorgulayıcı, uluslararası standartlarda hekimler yetiştirmektir.

Özet İçerik

bireyin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirme” perspektifinde “bireysel ve toplumsal faydayı” önceleyen, mesleğini etik kuralları gözeterek uygulayan, kendisini yenileyip geliştiren, araştırıcı ve sorgulayıcı, uluslararası standartlarda hekimler yetiştirmektir.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Filiz ABACIGİL
Öğrenme Çıktıları
1.Bilimsel yöntemlerin aşamalarını sayabilme ve tanımlayabilme
2.Nitel ve Nicel araştırma tiplerini tanımlayabilmeli Gözlemsel ve Tanımlayıcı araştırmaların alt tiplerini tanımlayabilmeli
3.Evren,Örnek,Örnekleme kavramlarını tanımlayabilmeli Örnekleme yöntemlerini sayabilmeli
4.Araştırma tiplerini sayabilmeli Klinik çalışmaların aşamalarını sayabilmeli ve tanımlayabilmeli
5.Epidemiyolojinin tanımını yapabilmeli Epidemiyolojinin kullanım alanlarını sayabilmeli
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Ed.Güler Ç, Akın L, Hacettepe Yayınları, 2012
2.Tezcan S, Temel Epidemiyoloji, Hipokrat Kitapevi, 2017
3.Tekbaş ÖF, Çevre Sağlığı, Gülhane Askeri Tıp Akademisi Basımevi, 2010
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Çevre Sağlığı ve Çevre Hekimliğine Giriş
2. Hafta - Teorik
Çevresel Riskler, Çevresel etki değerlendirmesi ve Sağlık etki değerlendirmesi
3. Hafta - Teorik
Çevresel Riskler, Çevresel etki değerlendirmesi ve Sağlık etki değerlendirmesi
4. Hafta - Teorik
Çalışan Sağlığı
5. Hafta - Teorik
Meslek Hastalıkları
6. Hafta - Teorik
İş Sağlığı Ve Güvenliği
7. Hafta - Uygulama
Halk Sağlığı Uygulaması
8. Hafta - Uygulama
Halk Sağlığı Uygulaması
9. Hafta - Teorik
Çevre Öyküsü
10. Hafta - Teorik
Çevre Epidemiyolojisi
11. Hafta - Teorik
İklim Değişikliği Ve Sağlık
12. Hafta - Teorik
Araştırma Planlama
13. Hafta - Teorik
Araştırma Yöntemleri
14. Hafta - Teorik
Klinik Epidemiyoloji -Sınav
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
Uygulama Sınavı1%40
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders400156
Uygulamalı Ders200120
Uygulama Sınavı1112
Ders/Staj Kurulu Sınavı1112
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)80
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
OÇ-1
4
2
1
4
4
4
5
1
1
2
OÇ-2
3
1
1
4
3
4
5
1
1
1
OÇ-3
3
1
1
4
3
4
5
1
1
1
OÇ-4
3
1
1
4
3
4
5
1
1
1
OÇ-5
4
2
1
4
4
4
5
3
2
3
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026