
| Ders Kodu | : TIP510 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 16 |
| Uyg. | : 4 |
| Kredi | : 18 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Ulusal Çekirdek Eğitim Programında belirtildiği üzere, sağlıkla ilgili tüm süreçlerde “bütüncül (biyo‐psiko‐sosyal ve kültürel) yaklaşım” sergileyen, birinci basamak sağlık kuruluşlarını yönetme becerisi olan, sağlıkla ilgili süreçlerde hasta ve çalışan güvenliğini sağlama ve geliştirme, güvenli, olumlu ve destekleyici çalışma ortamları oluşturma; riskleri belirleme, riskleri ve hataları ortadan kaldırmaya yönelik önlemleri alabilen, hastalıklardan korunma, sağlığın korunması ve geliştirilmesi süreçlerini planlayabilen ve yönetebilen, bilimsel yaklaşım sergileme, hekimlik süreçlerini kanıta dayalı olarak yürütebilen; bilimsel ilke, yöntem ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili kanıtları değerlendirebilen, araştırma planlama becerisi olan, toplumun sağlık göstergelerine yönelik veri toplama, toplanmış veriyi yorumlama, hizmet sunumunda kullanabilen, kayıt tutma, raporlama ve bildirim konusunda bilgi sahibi olan, sağlığın belirleyicileri, sağlıkta eşitsizlik, toplumsal cinsiyet ve sağlık, sağlık sistemleri, sağlık politikaları, sağlık ekonomisi ve yönetimi konusunda bilgi sahibi olan bireyin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirme” perspektifinde “bireysel ve toplumsal faydayı” önceleyen, mesleğini etik kuralları gözeterek uygulayan, kendisini yenileyip geliştiren, araştırıcı ve sorgulayıcı, uluslararası standartlarda hekimler yetiştirmektir.
bireyin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirme” perspektifinde “bireysel ve toplumsal faydayı” önceleyen, mesleğini etik kuralları gözeterek uygulayan, kendisini yenileyip geliştiren, araştırıcı ve sorgulayıcı, uluslararası standartlarda hekimler yetiştirmektir.
| Prof. Dr. Filiz ABACIGİL |
| 1. | Bilimsel yöntemlerin aşamalarını sayabilme ve tanımlayabilme |
| 2. | Nitel ve Nicel araştırma tiplerini tanımlayabilmeli Gözlemsel ve Tanımlayıcı araştırmaların alt tiplerini tanımlayabilmeli |
| 3. | Evren,Örnek,Örnekleme kavramlarını tanımlayabilmeli Örnekleme yöntemlerini sayabilmeli |
| 4. | Araştırma tiplerini sayabilmeli Klinik çalışmaların aşamalarını sayabilmeli ve tanımlayabilmeli |
| 5. | Epidemiyolojinin tanımını yapabilmeli Epidemiyolojinin kullanım alanlarını sayabilmeli |
| 1. | Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Ed.Güler Ç, Akın L, Hacettepe Yayınları, 2012 |
| 2. | Tezcan S, Temel Epidemiyoloji, Hipokrat Kitapevi, 2017 |
| 3. | Tekbaş ÖF, Çevre Sağlığı, Gülhane Askeri Tıp Akademisi Basımevi, 2010 |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Uygulama Sınavı | 1 | %40 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 40 | 0 | 1 | 56 |
| Uygulamalı Ders | 20 | 0 | 1 | 20 |
| Uygulama Sınavı | 1 | 1 | 1 | 2 |
| Ders/Staj Kurulu Sınavı | 1 | 1 | 1 | 2 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 80 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 4 | 2 | 1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 1 | 1 | 2 |
OÇ-2 | 3 | 1 | 1 | 4 | 3 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 |
OÇ-3 | 3 | 1 | 1 | 4 | 3 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 |
OÇ-4 | 3 | 1 | 1 | 4 | 3 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 |
OÇ-5 | 4 | 2 | 1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 | 3 |