
| Ders Kodu | : TIP511 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 16 |
| Uyg. | : 14 |
| Kredi | : 23 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
- Tıbbi etik ilkeleri öğretmek - Hekimlerin yasal sorumluluklarını öğretmek, - Kulak Burun Boğaz olgularını tanıyabilme, değerlendirme - Hasta muayene ve tedavi edebilme beceresi kazandırma - Kliniğe özgü testlerin değerlendirilmesini öğretme ve nasıl yapıldığı hakkında bilgi edinmesi, görmesi - Klinik ameliyatları hakkında fikir sahibi olma ve bilgi edinme - Serviste ameliyat ve tibbi tedavi hastalarının takibini öğrenme - Hastaya yaklaşırken klinik olarak bir algoritma oluşturma becerisi kazandırmak
1. Hasta ve hasta yakınları ile iletişim kurabilmeli 2. Hastalara ve yakınlarına tedavi ile ilgili bilgi verebilmeli 3. Sözlü ve yazılı onam alma konusunda bilgi sahibi olmalı 4. Çalışma ortamında görevli tüm kişiler (stajer öğrenci dahil) ile iletişim kurabilmeli.
| Dr. Öğr. Üyesi Servet AKYÜZ |
| 1. | Birinci basamakta sağlık hizmeti veren hekimin temel sorumluluk ve becerilerini anlatmak. Hastaya yaklaşımı öğretebilmek. Kulak burun boğaz alanında hastaya faydası olabileceği tedavi basamakları ve yöntemlerini verebilmek. |
| 2. | Birinci basamak sağlık hizmeti veren hekimin bu hastaları tanıması doğru ayırıcı tanı yapması ve etkin tedaviyi verebilmesi. Gereksiz ilaç kullanımından kaçınması. |
| 3. | Grup A Streptokok (GAS) faranjiti klinik öngörü modellerini tanımlayabilmeli GAS tonsillofarenjitinde sağaltım hedeflerini açıklayabilmeli Viral tonsillofarenjiti tanıtabilmeli ve bakteriyel enfeksiyon ile olan ayırıcı tanısını yapabilmeli. Bu sayede gereksiz antibiyoterapiden kaçınabilmeli. |
| 4. | Birinci basamak sağlık hizmeti veren hekimin bu hastaları tanıması doğru ayırıcı tanı yapması ve etkin tedaviyi verebilmesi. Gereksiz medikasyondan kaçınması. |
| 5. | Birinci basamak sağlık hizmeti veren hekimin daha doğru bilgi ve beceri kullanabilmesini sağlamak için gerekli bilgiye verebilmek |
| 1. | Temel otolaringoloji adım adım öğrenme rehberi(Nobel tıp kitabevi, 2010) |
| 2. | Kulak burun boğaz gastalıkları ve baş boyun cerrahisi (Nobel tıp kitabevi, 2014) |
| 3. | Otolaringoloji ve baş boyun cerrahisi (Nobel tıp kitabevi, 1996) |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Uygulama Sınavı | 1 | %40 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 29 | 1 | 1 | 58 |
| Uygulamalı Ders | 57 | 0 | 1 | 57 |
| Uygulama Sınavı | 1 | 1 | 1 | 2 |
| Ders/Staj Kurulu Sınavı | 1 | 1 | 1 | 2 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 119 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 |
OÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |