
| Ders Kodu | : TIP513 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 15 |
| Uyg. | : 10 |
| Kredi | : 20 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Ortopedik konjenital anomaliler, tanısı ve yönetimi hakkında bilgi sahibi olunması Gelişimsel kalça displazisinin toplumdaki önemi ve erken tanısı için gerekli bilgi ve becerilerin edinilmesi Çocukluk çağı ekstremite travmaları, tanısı, komplikasyonları ve tedavisi hakkında bilgi edinilmesi Akkiz ekstremite deformitelerinin tanısı ve yönetimi Erişkin ekstremite travmalı hastanın tanısı, komplikasyonları ve tedavisinin yönetimi
Amputasyon travmasında uygulanacak algoritmanın bilinmesi İskelet sistemine yönelik yapılmış röntgen, BT ve MR tetkiklerini yorumlayabilme becerisi edinilmesi iskelet sistemi muayenesi becerisi edinilmes
| Dr. Öğr. Üyesi Ferit Tufan ÖZGEZMEZ |
| 1. | El ve dirsekteki muayene ve özel testleri uygular |
| 2. | Alçı, atel bandaj uygular |
| 3. | Kalçadaki muayene ve özel testleri uygular |
| 4. | Xray ve mr da neoplazik durumları tanımlar |
| 5. | Omurga deformitesi ve travmasında tetkik okuma becerisi edinir |
| 1. | Erişkinlerde ortopedik muayene yöntemleri. Özkan köse, önder kalenderer. Totbid yayınları. Doğantıp kitabevi 2015 |
| 2. | Çocuk ortopedisi. Editör Emre Çullu. Bayçınar Tıbbi Yayıncılık, 2012 |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Uygulama Sınavı | 1 | %40 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 30 | 0 | 1 | 45 |
| Uygulamalı Ders | 25 | 0 | 1 | 25 |
| Uygulama Sınavı | 1 | 1 | 0 | 1 |
| Ders/Staj Kurulu Sınavı | 1 | 1 | 1 | 2 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 73 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |