
| Ders Kodu | : TIP602 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Var |
| Teori | : 0 |
| Uyg. | : 40 |
| Kredi | : 20 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 10 |
Bu staj süresinde öğrencilerin, birinci basamak hekimliğinde, çocuk sağlığı ve hastalıkları uygulamalarını eksiksiz ve nitelikli olarak yapabilmeleri için, tıp eğitimi sürecinde preklinik ve klinik dönemlerde kazandıkları temel bilgi, beceri ve tutumları geliştirmek, deneyim ve beceri kazandırmak, etik değerleri koruyan hekimlik uygulamalarını sorumluluk üstlenerek çocuk sağlığı ve hastalıkları alanında en iyi uygulayabilecekleri düzeye getirmektir.
Çocuk sağlığı ve hastalıkları uygulamalarını eksiksiz ve nitelikli olarak yapabilmeleri
| Prof. Dr. Pınar UYSAL |
| 1. | Hasta ve hasta yakınlarından başvuru yakınması, öykü, alışkanlıklar, öz ve soy geçmiş vesistemlerin sorgulamasını içeren anamnez alır. |
| 2. | Büyümeyi değerlendirmek için antropometrik ölçümleri alabilir ve büyüme eğrileri üzerinde işaretleyebilir ve yorumlayabilir. |
| 3. | Çocukta vital fonksiyonları ölçebilir, değerlendirebilir ve sistemik fizik muayene yapar. |
| 4. | Anamnez ve fizik muayene sonucuna göre patolojik semptom ve bulguları belirler, öntanılar oluşturur ve temel tanı testlerini ister. |
| 5. | Acil yakınmalar ile başvuran çocuk hastaları hastalıklarının ağırlığına göre değerlendirip aciliyet sırasına koyabilir. Şok, yüksek ateş, konvülziyon, bilinç kaybı, solunum- kalp yetmezliği, diabetikketoasidozvbgibi acil durumlara müdahale edebilir. |
| 1. | Nelson Textbook of Pediatrics, Ed. Kliegman RM, Behrman RE, Jenson HB, Stanton BF, 21.edition. Sounders Elsevier: 2020. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Uygulama | 1 | %100 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı Ders | 250 | 0 | 1 | 250 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 250 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 5 | 1 | 5 | 2 | 2 | 1 | 1 | 5 | 2 | 1 |
OÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
OÇ-3 | 5 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 |
OÇ-4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 4 | 2 | 5 | 4 | 4 | 2 |
OÇ-5 | 5 | 5 | 3 | 1 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 1 |