
| Ders Kodu | : TIP610 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Var |
| Teori | : 0 |
| Uyg. | : 40 |
| Kredi | : 20 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Birinci basamakta sağlık hizmetlerinin yönetsel ve sağlık hizmeti sunumu boyutlarını, bulunmuş olduğu ilin sağlık durumu ve sağlık sorunlarını bilimsel yöntem ve epidemiyolojik teknikleri kullanarak tanımlayan, sorgulayan, bu sorunlara sağlığın geliştirilmesi ve sağlık eğitimi tekniklerini kullanarak müdahale edebilen, ekip hizmeti ve ekipteki liderlik rolünü gerçekleştiren, elindeki mevcut alt yapı ile topluma yönelik sağlık sorunlarını donanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumları kullanarak çözümleyebilen, mesleğini etik kuralları gözeterek uygulayan, kendisini yenileyip geliştiren, araştırıcı ve sorgulayıcı, uluslararası standartlarda hekimler yetiştirmektir.
Birinci basamakta sağlık eğitimi tekniklerini kullanarak müdahale edebilen hekimler yetiştirmek.
| Prof. Dr. Filiz ABACIGİL |
| 1. | Birinci basamak sağlık hizmetlerinin kapsamını bilme |
| 2. | Koruyucu hekimlik kavramını bilme, gereklerini yerine getirebilme |
| 3. | Birinci basamakta ekip lideri olabilmek için gerekli donanımları, liderlik özelliklerini kazanabilme |
| 4. | Sağlık hizmetlerine yönelik yönerge, mevzuat, yönetmelik hakkında bilgi sahibi olma |
| 5. | Olası salgın, afet durumlarında gerekli değerlendirmeleri yapıp karar verebilme |
| 6. | Afetlerde üreme sağlığı hizmetleri konusunda bilgi sahibi olma |
| 7. | Etik kavram ve ilkeleri bilme ve ortaya çıkabilen etik sorunlarda karar verme |
| 8. | Sağlık hizmetlerinin sunumunda toplumu tanımanın önemini kavrayarak toplumu demografik ve kültürel özelliklerini, ihtiyaçlarını ve önceliklerini belirleyebilme |
| 9. | Sağlıkla ilgili çeşitli konuları halk sağlığı boyutuyla değerlendirmek üzere literatür incelemesi yapabilme ve sunum haline getirerek sunabilme |
| 10. | İş Sağlığı ve güvenliği hizmetlerinin kapsamını bilme |
| 11. | Birinci basamak sağlık hizmetlerinde ekip lideri olabilme |
| 12. | Hastalıkların nedenleri, tanı ve tedavilerinde bilimsel yöntemlerin gücünü anlama ve benimseme |
| 13. | İnsan ve hasta haklarına saygılı olma, hasta bilgilerinin gizliliği ilkesini bir davranış biçimi olarak benimseme |
| 14. | Hasta aileleri, meslektaşlar ve diğer bireylere karşı doğru, dürüst ve tutarlı davranışlar sergileme |
| 15. | Bilimsel araştırmalar ve teknolojik gelişmeler, mesleki uygulamalardaki değişimlere ayak uydurabilme ve doğru bilgiye ulaşma yollarını öğrenme |
| 16. | Bilimsel makale okuma ve yorumlama |
| 17. | Birinci basamak sağlık kuruluşlarının görevlerini ve çalışmalarını tanıma ve değerlendirebilme |
| 1. | Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Ed.Güler Ç, Akın L, Hacettepe Yayınları, 2012 |
| 2. | Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü, Türkiye Nüfus ve Sağlık Araştırması, 2013 |
| 3. | Sağlık Bakanlığı İstatistik Yıllıkları |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Uygulama | 1 | %100 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı Ders | 125 | 0 | 1 | 125 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 125 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 1 | ||||
OÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 1 | ||||
OÇ-3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | |||
OÇ-4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 1 | ||||
OÇ-5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | |||
OÇ-6 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 2 | 1 | |||
OÇ-7 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 1 | ||
OÇ-8 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | ||
OÇ-9 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 3 | ||
OÇ-10 | 4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | ||||
OÇ-11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 1 | |||
OÇ-12 | 5 | 4 | 5 | 5 | 2 | 1 | ||||
OÇ-13 | 5 | 2 | 5 | 5 | 2 | 4 | 5 | 1 | ||
OÇ-14 | 5 | 4 | 5 | 5 | 2 | 3 | 5 | 1 | ||
OÇ-15 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | ||
OÇ-16 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | ||
OÇ-17 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 2 | 1 | |||