
| Ders Kodu | : TIP301 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 2 |
Sağlık, hastalık, yaşam, ölüm kavramlarının günlük hayatın farklı alanlarındaki yansımalarını görebilmek. Mesleğinin önemini ve insani boyutunu kavramak, hasta ile empati kurmayı öğrenebilmek.
Öğrencinin hasta için yaşamın anlamını değerlendirebilme. Sağlık, hastalık, yaşam, ölüm kavramlarının günlük hayatın farklı alanlarındaki yansımalarını görebilmek. Mesleğinin önemini ve insani boyutunu kavramak, hasta ile empati kurmayı öğrenebilmek.
| Dr. Öğr. Üyesi Selcen ÖNCÜ |
| 1. | Hasta ile empati kurabilmek |
| 2. | Hastaya insancıl yaklaşmak |
| 3. | Mesleğinin önemini kavramak |
| 4. | Tıbbın sosyal alanını anlamak |
| 5. | Hastaya bütüncül yaklaşabilmek |
| 1. | Cole TR, Carlin NS, Carson RA. Medical Humanities: An Introduction. 1. Baskı. New York: Cambridge University Press; 2015. |
| 2. | Bleakley A. Medical Humanities and Medical Education: How The Medical Humanities Can Shape Better Doctors. 1. Baskı. New York: Routledge; 2015. |
| 3. | Elçin M, Odabaşı O, Turan S, Demirören M, Abay E, Onan A, Sezer B. İyi Hekimlik Uygulamaları. 14. Baskı. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Basımevi; 2016. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Seminer | 1 | %30 |
| Proje | 1 | %60 |
| Rapor | 1 | %10 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Seminer | 1 | 3 | 1 | 4 |
| Proje | 1 | 3 | 1 | 4 |
| Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 2 | 15 |
| Ara Sınav | 1 | 0 | 1 | 1 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 0 | 1 | 1 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 53 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
OÇ-2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
OÇ-3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
OÇ-4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
OÇ-5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |