
| Ders Kodu | : TIP331 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 2 |
Sağlıkta AR-GE çalışmaları sonrasında girişimsel faaliyete dönüştürülme süreçleri ve inovasyonun tıp alanında öneminin öğretilmesini amaçlar.
İnovasyon ekosistemi ve ürün geliştirme süreçleri, ulusal ve uluslararası alanda gerçekleştirilen biyogirişimcilik faaliyetlerinde izlenecek süreçlerin incelenmesini, sağlıkta AR-GE ürünlerinin hangi alanda girişime dönüştürülebileceği, biyogirişimci olarak yatırım destekleri ve ar-ge alt yapısı oluşturma süreçlerini, iş modellerini oluşturmayı ve fikri hakların korunması süreçleri konusunda uygulamalar anlatılacaktır.
| Prof. Dr. Özge ÇEVİK |
| 1. | Tıp ve sağlık alanındaki bilimsel kazanımların inovatif ürünlere dönüşümü ve süreçlerini öğrenme |
| 2. | Tıpta inovatif ürünlerin girişimsel stratejileri hakkında bilgi sağlama |
| 3. | Uluslararası ve ulusal biyogirişimciler konusunda bilgi sahibi olma |
| 4. | İnovatif ürünlerin Fikri mülkiyet haklarının süreçlerini öğrenme ve uygulayabilme |
| 5. | Biyogirişimcilik faaliyetlerine başlayabilme, proje geliştirme ve sürdürülmesinde temel gereksinimleri kavrama |
| 1. | NCBI-Pubmed güncel makaleler |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 12 | 0 | 2 | 24 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 1 | 7 |
| Ders/Staj Kurulu Sınavı | 1 | 12 | 1 | 13 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 44 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 |
OÇ-2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
OÇ-3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 |
OÇ-4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 |
OÇ-5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |