
| Ders Kodu | : FE402 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : İngilizce |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 0 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 4 |
| AKTS | : 4 |
Dersin amacı öğrencilerin daha önce akışkanlar mekaniği, ısı transferi, temel işlemler dersleri kapsamında teorik bilgileri edindikleri temel proseslerin uygulamalarını pilot ölçekli ekipmanlar üzerinde gerçekleştirmelerini sağlamak, ekipmanları daha ayrıntılı incelemelerini, gıda materyallerinin islenmesine ilişkin deneysel verileri almalarını ve literatür bilgilerini kullanarak bazı verileri bulabilmelerini sağlamaktır. Öğrencilerin grup çalışması kapsamında deneysel verileri kullanarak o deneye ilişkin hesaplamaları yaparak, sonuçları yorumlaması ve elde ettikleri bilgileri bir rapor formunda sunmalarını sağlayacak düzeye getirilmeleri, dolayısıyla rapor yazım tekniğini de öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
Gıda mühendisliği işlemlerinden seçilen deneyler pilot ölçekteki ekipmanlar üzerinde öğrenciye yaptırılmaktadır. Bu kapsamda yaptırılan denemeler: akışkanların akışı (borularda basınç kaybı ölçümleri), plakalı ısı değiştiriciler, çift borulu ısı değiştiriciler, gıdaların dondurulması tepsili kurutucu, çekiçli değirmen ve elek analizi, akış davranışlarının ölçümüdür. Öğrencilerin deney sırasında aldıkları verileri değerlendirerek konu ile ilgili hesaplamaları yapmaları, sonuç ve yorumlarını bir rapor halinde sunmaları sağlanmaktadır.
| Dr. Öğr. Üyesi Aslı ZUNGUR BASTIOĞLU |
| 1. | Kütle, enerji ve momentum transferi sistemleriyle ilgili daha önce öğrenilen teorik bilgilerin deneysel çalışma ile daha iyi kavranılması |
| 2. | Takım çalışması yeteneğinin kazanılması |
| 3. | Yapılan deneylerde ekipman özellikleri ve verileri analiz ederek, çözümleme ve raporlama becerisi kazanma |
| 4. | Deney sistemi ve teorik bilginin bağdaştırılması için sistemli düşünme becerisinin kazanılması |
| 5. | Elde edilen verilerin değerlendirilmesi için analitik becerilerin kazanılması |
| 1. | Geankoplis, C.J.,2003, Transport Processes and Separation Process Principles 4th Edition, Prentice Hall NJ, 1026 pp. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %30 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %40 |
| Rapor | 6 | %30 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Ödev | 6 | 2 | 0 | 12 |
| Laboratuvar | 14 | 1 | 4 | 70 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 2 | 8 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 2 | 12 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 102 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | |
OÇ-1 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | |||||
OÇ-2 | 3 | 5 | 5 | ||||||||
OÇ-3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | ||||||
OÇ-4 | 4 | ||||||||||
OÇ-5 | 3 | 5 | |||||||||