
| Ders Kodu | : FE430 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : İngilizce |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Bu ders, öğrencilerin yenilikçi iş fikirleri geliştirmelerini, bu fikirleri uygulanabilir projelere dönüştürmelerini ve sürdürülebilir girişimler oluşturabilmeleri için gerekli bilgi, beceri ve bakış açısını kazandırmayı amaçlar. Öğrenciler aynı zamanda proje planlama süreçlerini, maliyetlendirme, fizibilite ve risk yönetimi gibi konuları da öğrenecektir.
Mühendislik, yenilikçilik ve girişimcilik kavramlarını tanıtarak öğrencilere proje fikri geliştirme, iş modeli oluşturma, proje planlama, finansal değerlendirme, zaman yönetimi, risk analizi ve sürdürülebilirlik gibi temel becerileri kazandırır.. Öğrenciler, fikirlerini girişimcilik odaklı projelere dönüştürmeyi öğrenirken aynı zamanda takım çalışması, sunum teknikleri ve etik sorumluluklar konusunda da deneyim kazanırlar.
| Dr. Öğr. Üyesi Ahmet GÖRGÜÇ |
| 1. | Gıda sanayinde girişimcilik, yenilikçilik ve proje yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar; farklı girişimcilik türlerini ayırt eder. |
| 2. | Yaratıcı düşünme becerilerini kullanarak özgün bir iş fikri geliştirir, iş modeli oluşturur ve değer önerisi tanımlar. |
| 3. | Hedef pazar analizleri, yatırım projelerinin teknik ve finansal fizibilite değerlendirmeleri ile risk analizlerini uygular. |
| 4. | Yatırım projesi hazırlama sürecinin tüm aşamalarını sırasıyla uygular ve iş planını kapsamlı bir şekilde oluşturur. |
| 5. | Ulusal ve uluslararası girişimcilik destek programlarını tanır; etkili sunum ve ekip çalışması becerileri sergiler. |
| 1. | Vargas, R.V., 2007. Practical Guide to Project Planning. Auerbach Publications, ABD. |
| 2. | B. Zafer ERDOĞAN, Entrepreneurship and SMEs: Theory and Practice, Ekin Bookstore, 2nd Edition, Bursa, 2011. |
| 3. | Seyfi TOP, Entrepreneurship: Discovery Process, Beta Publications, 1st Edition, Istanbul, 2006. |
| 4. | David LESTER, How Global Brands Started: 20 Good Ideas How Excellent Global Business Market Became, Dinosaur Publishing, 1st Edition, Istanbul, 2009 |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %30 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %40 |
| Proje | 1 | %30 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 3 | 2 | 70 |
| Proje | 1 | 10 | 1 | 11 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 2 | 8 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 8 | 2 | 10 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 99 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | |
OÇ-1 | 2 | 5 | 2 | ||||||||
OÇ-2 | 1 | 1 | 2 | 5 | 2 | ||||||
OÇ-3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 4 | 3 | |||||
OÇ-4 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 4 | 3 | ||||
OÇ-5 | 3 | 1 | 4 | 3 | 3 | ||||||