
| Ders Kodu | : FE201 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : İngilizce |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Kütle ve Enerji Denklikleri temel bir mühendislik dersidir. Dersin amacı öğrencilere kütle ve enerji denkliklerini çeşitli işletme birimleri ve koşullarında formüle etme ve çözümleme tekniklerinin verilmesi, çeşitli problemlerle öğrencilere problemi anlama, kurma ve bunu gerçek prosesler üzerine uygulama yeteneğinin kazandırılmasıdır. Bu şekilde öğrencilerin yeni bir proses dizaynında mühendis yaklaşımıyla bakarak kütle ve enerji denkliklerini uygulayacak ve sonuçlarını değerlendirecek düzeye getirilmesi amaçlanmaktadır.
Ölçü ve birimler, birim sistemleri, basınç, sıcaklık, konsantrasyon, kompozisyon gibi temel kavramların verilmesinden sonra, problem çözme tekniği, açık sistem fiziksel işlemlerde kütle denklikleri, açık sistem kimyasal reaksiyon içeren işlemlerde kütle denklikleri, gaz-buhar ilişkileri, suyun faz diyagramı, denge, buhar basıncı, kısmi basınç, doygunluk, kısmi doygunluk ve rutubet kavramları, genel enerji denkliğinin kurulması, faz değişimi içermeyen entalpi değişimleri, faz değişimlerinde entalpi değişimleri, kimyasal reaksiyon içeren sistemlerde genel enerji denkleminin kurulması.
| Doç. Dr. Fatih Mehmet YILMAZ |
| 1. | Kütle ve enerji denkliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme yeteneğini kazanma |
| 2. | Problem kurma ve çözme mantığını anlama ve kullanma becerisini kazanma |
| 3. | Ana kavramları ve bu bilginin bir gıda işlemi ile ilgili temel ısı ve kütle denkliği problemlerinin çözümüne nasıl uygulanacağını öğrenme |
| 4. | Konu ile ilgili çeşitli problemleri çözerek gıda işleme terminolojisi ve gıda işleme yöntemlerinin temel uygulamaları ile ilgili bilgi sahibi olma |
| 5. | Gıdaların işlenmesinde kütle ve enerji denkliklerinin öneminin farkına varma |
| 1. | DERS KİTABI: 1. Esin, A., 1993. Material and Energy Balances in Food Engineering, METU, Ankara, 419 pp |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 3 | 3 | 84 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 2 | 6 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 8 | 2 | 10 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 100 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | |
OÇ-1 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 2 | 1 | ||||
OÇ-2 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | |||
OÇ-3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | ||||
OÇ-4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | |||
OÇ-5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | |||