
| Ders Kodu | : FE406 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : İngilizce |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Bu dersin amacı gıdaların duyusal değerlendirilmesi konusunda öğrencilerin eğitilmesidir.
Duyusal uygulamanın unsurları, duyusal değerlendirmenin farklılık, tanımlama ve beğeni yöntemlerinin uygulanması, panelistlerin eğitilmesi için gereken prosedürler, ürün geliştirme ve kalite güvencesinde duyusal analizin uygulanması, renk, tat ve koku (lezzet) ile ilişkili temel fizyoloji, seçilen gıda kriterleri için tanımlama terimleri ve her değerlendirme için uygun istatistiksel yöntemler.
| Dr. Öğr. Üyesi Edibe Seda ERTEN |
| 1. | Duyusal analizin önemi, gıdaların duyusal kalite karakteristikleri, duyusal analiz sırasında sunum ve duyusal analiz laboratuvarları hakkında bilgi sahibi olmak |
| 2. | Duyusal analiz yöntemleri, duyusal analizde kullanılabilecek durumda bir skala oluşturabilme becerisine sahip olmak |
| 3. | Amaca uygun olarak duyusal yöntem belirleme becerisine sahip olmak |
| 4. | Duyusal analiz sonuçlarını yorumlayabilme becerisine sahip olmak |
| 5. | Analize katılacak panelistlerin seçim ve eğitiminin ilkelerini kavramak |
| 1. | Carpenter, R.P., Lyon, D.H., Hasdell, T.A., 2000. Guidelines for sensory analysis in food product development and quality control. Aspen pub, 210 pg, Gaithersburg |
| 2. | Lawless, H.T., Heymann, H., 1999. Sensory evaluation of food: Principles and practises. Chapman & Hall, 819 pg, New York |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %30 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %40 |
| Derse Katılım (Performans) | 1 | %5 |
| Ödev | 1 | %25 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 1 | 2 | 42 |
| Ödev | 1 | 5 | 1 | 6 |
| Okuma | 14 | 0 | 1 | 14 |
| Bireysel Çalışma | 2 | 0 | 15 | 30 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 1 | 3 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 4 | 1 | 5 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 100 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | |
OÇ-1 | 3 | 1 | 2 | 2 | 3 | ||||||
OÇ-2 | 3 | 2 | |||||||||
OÇ-3 | 2 | 3 | 3 | 3 | |||||||
OÇ-4 | 3 | 2 | 4 | ||||||||
OÇ-5 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||