
| Ders Kodu | : ME400 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : İngilizce |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 0 |
| Uyg. | : 2 |
| Kredi | : 1 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 10 |
Bu dersin amacı, öğrencilerin makine mühendisliğine dair konularda yeterli bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Önceki derslerde edinilen bilgi ve beceriler kullanılarak, mühendislik standartlarını ve gerçekçi koşulları / kısıtları içeren karmaşık bir sistemin, sürecin, cihazın veya ürünün tasarlanmasıyla mühendislik uygulamasına hazır hale getirilmesi.
| Prof. Dr. Yunus ÇERÇİ |
| 1. | İlgili konuda problemi tanımlar, çalışma programı hazırlar, teorik bilgi alt yapısını hazırlar, literatür taraması yapar. |
| 2. | Kendi özgün yaklaşımı ile konuyu analiz eder ve çözüm yaklaşımları sunar. |
| 3. | Verileri analiz eder, çözümler ve elde ettiği sonuçları literatürle karşılaştırır, değerlendirir. |
| 4. | Sonuçların, başlangıç amaç ve hedeflere uygunluğunu analiz eder ve yeni öneriler sunar. |
| 5. | Tüm süreçleri yazılı ve sözlü raporlar. |
| 1. | Shigley’s Mechanical Engineering Design Tenth Edition Richard G. Budynas, J. Keith Nisbett, Mc Graw Hill Education |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %25 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %30 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 4 | %10 |
| Ödev | 5 | %10 |
| Dönem Ödevi | 1 | %25 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 4 | 4 | 112 |
| Ödev | 5 | 0 | 5 | 25 |
| Dönem Ödevi | 1 | 8 | 7 | 15 |
| Kısa Sınav | 4 | 15 | 0 | 62 |
| Ara Sınav | 1 | 16 | 2 | 18 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 16 | 2 | 18 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 250 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | |
OÇ-1 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 |
OÇ-2 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 |
OÇ-3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 |
OÇ-4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 |
OÇ-5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 |