
| Ders Kodu | : YD151 |
| Ders Türü | : Bölüm Dışı Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : İngilizce |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 2 |
Bu ders, okuma ve yazma amacını vurgulayan, yazım sanatı sürecine giriş dersidir. Öğrenciler, planlama, taslak yazma ve kendi özgün çalışmalarını gözden geçirme stratejileri üzerine kapsamlı bir altyapı oluşturacaklar. Öğrenciler, devam etmekte olan, eleştirel bir iletişime katılan birçok görüşten biri olan kendi seslerini tanımanın yanında, belirli bir kitleye kendi görüş ve deneyimlerini aktarırken, kendi fikir ve otoritelerini oluşturmada yardım alacaklar. Diğer bir deyişle, stil ve revizyon bu dersin başlıca amacıdır. Katılımcılar ayrıca akademik alanda başarının ve dünyada aktif bir vatandaş olmanın vazgeçilmez becerilerini düşünme, okuma, öğrenme ve tartışma, yazma kullanacaklar. Bu, öğrencilerin eleştirel düşünme, eleştirel okuma ve eleştirel yazmadan oluşan üç önemli faaliyet ile yoğun etkileşimi sonucu başarılacaktır. Özellikle yazmadaki amaç, taslak hazırlama ve serbest yazma, düzeltme, gözden geçirme ve sınıf tartışmalarının yanında Bilgilendirme, Kıyaslama, Sebep-Sonuç ve Eleştiri türlerinde makaleler yazabilmelidir.
Öğrencilerin sonraki yıllarda görecekleri mesleki İngilizce derslerini takip edebilmeleri, lisans sonrası ve meslek hayatlarında ihtiyaç duyacakları İngilizce yazma becerileri kazandırmayı hedefleyen bu derste, farklı türde yazılmış makale örneklerini okuyabilir, planlama ve taslak plan çıkarmayı öğrenebilir ve Bilgilendirme (Expository), Kıyaslama ‘Comparison&Contrast’ , Sebep-Sonuç ‘Cause &Effect’ ve Eleştiri ‘Argumentative’ türlerinde makale yazabilir.
| Öğr. Gör. Ersin SAMUR |
| Öğr. Gör. Murat MADAK |
| 1. | Belirli bir amaç üzerine odaklanabilme ve bu odak çerçevesinde belirli bir amaç doğrultusunda yazma etkinliğini uygulaması |
| 2. | Farklı okuyucu ihtiyaçlarını ön görebilme, okuyuculara hitap eden, dil bilgisi ve akademik sözcük bakımından yeterli, giriş gelişme ve sonuç bölümleri olarak planlanmış, akademik içerikli ve akademik kurallara uygun yazılı ürünler ortaya çıkarabilme |
| 3. | Yazma durumlarının, paragraf ve kompozisyon çeşitleri arasındaki farklılıkları tanıma, kavrama, ve değişik durumlara uygun yapılar ve türler kullanabilme, yazılı ürünler ortaya koyabilme |
| 4. | Konunun amacına uygun araştırma yapma ve elde edilen güvenli geçerli verileri kompozisyon ürününü ortaya çıkarmada kullanma |
| 5. | Kaydetmek, keşfetmek, düzenlemek ve iletişim kurmak için yazmayı kullanabilme, uluslararası yazma standartları ve kurallarını uygulama, yazılı ürünleri bu gözle analiz edebilme |
| 6. | Kendilerinin ve sınıf arkadaşlarının makalelerini değerlendirebildikleri, eleştirebildikleri, yazma sürecinin başlangıcından sonuna kadar tüm aşamaları kavrayarak ve uygulayarak iyi yazma standartları geliştirebilme |
| 1. | Refining Composition Skills Rhetoric and Grammar - Heinle |
| 2. | Essential Grammar in Use - Cambridge |
| 3. | Oxford University Press Dictionary |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %30 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %70 |
| Derse Katılım (Performans) | 1 | %10 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 15 | 0 | 3 | 45 |
| Ara Sınav | 1 | 0 | 2 | 2 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 0 | 2 | 2 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 49 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | |
OÇ-1 | 4 | 4 | ||||||||||
OÇ-2 | 3 | 4 | ||||||||||
OÇ-3 | 3 | 3 | ||||||||||
OÇ-4 | 4 | 4 | ||||||||||
OÇ-5 | 4 | 3 | ||||||||||
OÇ-6 | 3 | 3 | ||||||||||