
| Ders Kodu | : ENR100 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : İngilizce |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 2 |
| AKTS | : 2 |
Bu dersin temel amacı, verimli bilgisayar programı yazımında temel programlama yeteneklerinin geliştirilmesi konusunda öğrencilere yardımcı olunmaktadır. Bu derste, çoğu bilgisayar programlarının en önemli temel bloklarından ikisi olan veri yapıları ve onlar üzerinde tanımlı algoritmalar anlatılmaktadır. Çok yaygın olarak kullanılan veri yapıları ve bunlarla ilgili algoritmaların soyut olarak tanıtılmalarının yan sıra bunların C ve Java gibi yaygın kullanılan programlama dillerinde somut olarak gerçekleştirimleri öğretilmektedir. Veri yapıları ve algoritmaların çalışma zamanı, bellek gereksinimi ve programlama kolaylığı bakımından verimliliklerin incelenmesine büyük önem verilmektedir.
Bu derste anlatılan konular arasında; bilgisayarların tarihçesi, basit C programı, sözde kodlar, kontrol yapıları, seçim ifadeleri, tekrarlama ifadeleri, fonksiyon tanımları, C de program modülleri, dizi tanımı, karakter dizileri, dizileri fonksiyona geçirme, dizilerde arama, çok boyutlu diziler bulunmaktadır.
| Dr. Öğr. Üyesi Orçun EKİN |
| 1. | Dinamik bellek yönetimi temellerini ve verilerin belleğe nasıl yerleştirildiğini açıklar. |
| 2. | Verilen bir algoritmayı analiz eder ve performansına ilişkin asimptotik büyümeyi hesaplar. |
| 3. | İteratif ve özyinelemeli tasarım yaklaşımlarını birbirinden ayırt eder ve gereksinimlere göre birini seçer. |
| 4. | Temel veri yapılarını ve işlemlerini sayar. |
| 5. | Mevcut veri yapılarını kullanarak kendi veri yapısını tasarlar. |
| 6. | Uygun veri yapıları kullanımının verimli program yazmadaki önemini takdir eder. |
| 1. | Paul Deitel, Harvey Deitel, C How to Program, Global Edition, 8th Edition, 2016. |
| 2. | Glenn Brookshear, Dennis Brylow, “Computer Science: An Overview” 12th Edition, Pearson, 2015 |
| 3. | Gary Shelly, Misty Vermaat, “Microsoft Office 2010: Introductory”, Cengage Learning, 2010. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %30 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %50 |
| Uygulama | 1 | %20 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 13 | 0 | 2 | 26 |
| Uygulamalı Ders | 13 | 0 | 2 | 26 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 2 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 | 2 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 56 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |