
| Ders Kodu | : ME308 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : İngilizce |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Sistem dinamiğinin ve otomatik kontrolün temel bilgilerini ile otomatik kontrolcü tasarımlarını öğrencilere göstermek.
Sistem dinamiği ve otomatik kontrole giriş.Laplace Dönüşümü ve diferansiyel denklem çözümü. Doğrusal sistemlerin transfer fonksiyonların elde edilmesi ve blok diyagram gösterimi. Doğrusal sistemlerin geçici ve sürekli zaman cevapları. Dinamik sistemlerde kararlılık ve analizi. Temel kontrolcü algoritmaları. PID kontrolcü tasarımı. Doğrusal sistemlerin frekans cevabı.
| Doç. Dr. Turgay ERAY |
| 1. | Dinamik sistemleri modellenmesi ve analizi |
| 2. | Doğrusal sistemlerin geçici ve sürekli rejim cevabının elde edilmesi |
| 3. | Temel kontrol algoritmaları ve kontrolcü tasarımları |
| 4. | Doğrusal sistemlerin kararlılığı ve frekans cevabı |
| 5. | PID kontrol sistemlerini tanıma |
| 1. | System Dynamics, Katsuhiko Ogata, Prentice Hall |
| 2. | Modern Control Systems, Richard C. Dorf | Robert H. Bishop, Prentice Hall |
| 3. | Control Systems Engineering, Norman S. Nise - John Wiley&Sons |
| 4. | Modern Control Engineering, Katsuhiko Ogata – Prentice Hall |
| 5. | Automatic Control Systems, Benjamin C. Kuo, Farid Golnaraghi - John Wiley&Sons |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 5 | 3 | 112 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 3 | 4 | 7 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 119 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | |
OÇ-1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 |
OÇ-2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 |
OÇ-3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 |
OÇ-4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |
OÇ-5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 |