
| Ders Kodu | : CE472 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : İngilizce |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Bu ders, öğrencilere dijital ikizler ve bunların Mimarlık, Mühendislik, İnşaat ve Operasyon (AECO) endüstrisindeki dönüştürücü rolü hakkında kapsamlı bir anlayış sağlamayı amaçlamaktadır. Öğrenciler, dijital ikizlerin tanımları, altında yatan teknolojiler ve veri entegrasyon süreçleri dahil olmak üzere teorik temellerini keşfedeceklerdir. Ders, öğrencilerin gerçek dünya AECO senaryoları için dijital ikizleri modelleme, simüle etme ve analiz etmeyi anlamalarını sağlayan vaka çalışmalarına girmektedir. Ayrıca, öğrenciler dijital ikizlerin benimsenmesinin etik, toplumsal ve sürdürülebilirlik üzerindeki etkilerini eleştirel bir şekilde inceleyeceklerdir. Dersin sonunda öğrenciler, yapılı çevrede problem çözme, işbirliği ve karar verme için yenilikçi araçlar olarak dijital ikizlerden yararlanabilecek donanıma sahip olacaklardır.
Ders üç ana aşamada yapılandırılmıştır: teorik temeller, pratik uygulamalar ve değerlendirme. İlk aşamada (1-4. Haftalar), öğrencilere dijital ikizlerin tarihçesi, temel ilkeleri ve Yapı Bilgi Modellemesi (BIM), Nesnelerin İnterneti (IoT) ve yapay zeka (AI) gibi etkinleştirici teknolojiler dahil olmak üzere temel kavramları tanıtılacaktır. AECO'daki veri toplama, birlikte çalışabilirlik ve standardizasyon zorlukları da tartışılacaktır. İkinci aşama (5-11. Haftalar), öğrencilerin inşaat, altyapı yönetimi ve akıllı şehirlerdeki dijital ikizlerin vaka çalışmalarını analiz edecekleri uygulamalı öğrenmeye odaklanmaktadır. Ortak araştırma projeleri, disiplinler arası problem çözme ve inovasyonu teşvik edecektir. Son aşama (12-14. Haftalar) etik konuları ve bilişsel dijital ikizler, esneklik ve sürdürülebilirlik gibi yeni trendleri kapsamaktadır. Öğrenciler araştırma raporlarını sunarak teoriyi anlama becerilerini göstereceklerdir. Kurs, AECO'da dijital ikizlerin geleceğine ilişkin ileriye dönük bir tartışmayla sona ermekte ve öğrencileri sektörün gelişen ortamına katkıda bulunmaya hazırlamaktadır.