
| Ders Kodu | : BÖTE419 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 2 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Dersin amacı, eğitim teknolojileri alanında son zamanlarda popüler hale gelen ciddi oyunlar (serious games) ve oyun tabanlı öğrenme konularında bilgi ve deneyim sahibi olmalarını sağlamaktır. Hem pedagojik hem de yetişkin eğitimine entegre edilebilen ciddi oyunlar ile ilgili teori ve uygulamalara aşinalık kazanmalarını sağlamak dersin diğer amaçlarından biridir. Ayrıca oyun tabanlı öğrenme için oyun seçme, tasarlama ve üretme ile ilgili deneyim kazanmalarını sağlamak da amaçlanmıştır.
Ders, eğitsel oyunların dijitalden arınmış hallerinin tasarımı ve analizi hakkında, teorik girdiler ve pratik ödevler sunmaktadır. Öğrencilere okumalar, araçlar ve kaynaklar verilir. Ayrıca öğrenciler, çeşitli türlerdeki (şans, kart, yerel, kutu, işbirliği ve rol) oyunları oynarlar, analiz ederler ve eğitsel oyun tasarımı bağlamında sonuçlarını karşılaştırırlar. Proje ekipleri halinde, kendi fikirlerinden yola çıkarak, eğitsel oyunlar tasarlar, geliştirir, test eder ve böylece eğitsel oyun tasarımı sürecinin etkileşimini ve değişimini gözlemleme imkanı bulurlar.