
| Ders Kodu | : EFS173 |
| Ders Türü | : Bölüm Dışı Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Bu dersin içeriği öğrencilere günlük hayatın içerisindeki fen ve teknolojik gelişimlerden kaynaklı ortaya çıkan sosyal problemlerin tartışılması, bu konular hakkında temel bilgi verilmesi, sosyobilimsel konular hakkında kanıtlara dayandırılarak argüman geliştirme becerisi öğretimi, ve SBS hakkına karar verirken ahlaki değerlerin kullanımı ve önemi hakkında bilgi vermekten oluşmaktadır. Ders genel olarak Fen teknoloji okuryazarlığı, Sosyobilimsel konular (SBK), SBK nın özellikleri ve boyutları, SBK’yı farklı kılan nedir?, bilimsel okuryazarlık- bilimin doğası ve SBK, SBK ve öğretim programı, SBK nasıl uygulanır, SBK belirlerken nelere dikkat edilmeli, SBK ve argümantasyon, sınıf ortamında SBK tartışma süreci nasıl yönetilmeli vb. konularını içermektedir.
Bu dersin içeriği öğrencilere günlük hayatın içerisindeki fen ve teknolojik gelişimlerden kaynaklı ortaya çıkan sosyal problemlerin tartışılması, bu konular hakkında temel bilgi verilmesi, sosyobilimsel konular hakkında kanıtlara dayandırılarak argüman geliştirme becerisi öğretimi, ve SBS hakkına karar verirken ahlaki değerlerin kullanımı ve önemi hakkında bilgi vermekten oluşmaktadır. Ders genel olarak Fen teknoloji okuryazarlığı, Sosyobilimsel konular (SBK), SBK nın özellikleri ve boyutları, SBK’yı farklı kılan nedir?, bilimsel okuryazarlık- bilimin doğası ve SBK, SBK ve öğretim programı, SBK nasıl uygulanır, SBK belirlerken nelere dikkat edilmeli, SBK ve argümantasyon, sınıf ortamında SBK tartışma süreci nasıl yönetilmeli vb. konularını içermektedir.
| Prof. Dr. Dilek KARIŞAN KORUCU |
| 1. | SBK nın fen eğitimindeki yeri ve öneminin farkına varma |
| 2. | SBK’nın genel özelliklerini bilme |
| 3. | SBK uygulamalarını bilme |
| 4. | SBK ve argümantasyon ilişkisini anlama |
| 5. | SBK ve bilimin doğası ilişkisini anlama |
| 1. | Sosyobilimsel konular ve öğretimi, Yazar: Mustafa Sami Topçu, Pegem Yayınevi |
| 2. | Sadler, T. D. (2009). Situated learning in science education: Socioscientific issues as contexts for practice. Studies in Science Education, 45(1), 1-42. |
| 3. | Sadler, T. D., & Zeidler, D. L. (2005). Patterns of informal reasoning in the context of socioscientific decision making. Journal of Research in Science Teaching, 42(1), 112-138. |
| 4. | Zeidler, D. L. (2014). Socioscientific Issues as a Curriculum Emphasis: Th eory, Research and Practice. In S. K. Abell & N. G. Lederman (Eds.), Handbook of Research on Science Education (pp. 697-725). Mahwa, NY: Routledge, Taylor and Francis. |
| 5. | Zeidler, D. L., Walker, K. A., Ackett, W. A., & Simmons, M. L. (2002). Tangled up in views: Beliefs in the nature of science and responses to socioscientific dilemmas. Science Education, 86(3), 343-367. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 1 | 2 | 42 |
| Ödev | 3 | 0 | 1 | 3 |
| Bireysel Çalışma | 12 | 0 | 1 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 1 | 7 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 1 | 11 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 75 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | |
OÇ-1 | |||||||||||
OÇ-2 | 4 | ||||||||||
OÇ-3 | |||||||||||
OÇ-4 | |||||||||||
OÇ-5 | |||||||||||