
| Ders Kodu | : FDE421 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Fransızca |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Değişik meslek gruplarına ait her düzeydeki Türkçe mesleki metinleri Fransızca’ya çevirmek ve bu meslek gruplarına ait terimleri öğretmek.
Değişik meslek gruplarına ait her düzeydeki Türkçe mesleki metinlerin Fransızcaya çevirme ve bu meslek gruplarına ait terimleri öğretme.
| Dr. Öğr. Üyesi Mehmet BAKİ |
| 1. | Ticari mektup nasıl olmalıdır? Başlangıcı ve sonu nasıl kaleme alınır? Örneklerle anlatma, Türkçeye nasıl çevrilebileceğini öğrenme. |
| 2. | Sipariş ve bilgi talebi mektupları Türkçede nasıl ifade edilmelidir konusunu irdeleme ve uygun karşılıklarını öğrenme. |
| 3. | Hak talebi mektuplarının Türkçeye hangi kalıp ve terimlerle çevrilebileceğini öğrenme |
| 4. | Karşı öneri, hak talebi mektupları Fransızcadan hangi karşılıklarla Türkçeye çevrilir konusunu inceleme ve Türkçe karşılıklarını öğrenme |
| 5. | Ekonomi ile ilgili temel sözcük dağarcığı ve terminolojisini kazanma. |
| 1. | Le Français des Affaires, Hachette,1990, ISBN: 2-01-016264-1 |
| 2. | Le Français de L’Entreprise, Michel Danilo-Béatrice Tauzin, CLE INTERNATIONAL, 1990, ISBN: 2-19-033580-9 |
| 3. | Affaires.Com,Jean-Luc Penfornis, CLE INTERNATIONAL,2003, ISBN:978-2-09-033176-9 |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 3 | 2 | 70 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 2 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 | 4 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 76 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | |
OÇ-1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
OÇ-2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
OÇ-3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
OÇ-4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
OÇ-5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||