
| Ders Kodu | : ECON438 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Bu dersin amacı son dönemlerde hızlı gelişen yapay zeka ve sosyal medya konularının ekonomiyle bağlantısını öğrencilere aktarmaktır. Dijital dünya hızla gelişirken aynı zamanda üretim ve tüketim sistemleri de değişmeye başladı. Bu durum ekonominin en temel konusu olan üretim ve bölüşüm konularına da yön vermektedir. Bu yönüyle dünya Endüstri 4.0 ve Toplum 5.0’a doğru hızla bir geçiş yaşamaktadır. Bu yeni dijital çağ artık gelecekte ekonomi sistemlerini belirleyecektir. Ayrıca teknoloji geliştikçe kişiye en hızlı ulaşan daha fazla rekabet edebilmektedir. Bu durum yapay zeka ve sosyal medya uygulamalarının küresel ekonomi sistemi üzerindeki etkisini ortaya çıkarır. Bu nedenle bu ders yapay zekâ ve sosyal medya uygulamaları yardımıyla dijital dünya ile ekonomi arasındaki ilişkiyi öğrencilere öğretir.
Yapay Zeka'nın önümüzdeki yıllarda verimliliği artırıp iş gereksinimlerini değiştirerek global sektörlerin ve ekonominin görünüşünü değiştirmesi beklenmektedir. Son yıllarda hızla gelişen ve insan hayatındaki yeri giderek artan yapay zekanın küresel ekonomi ve iş gücü piyasasında sanayi devrimine benzer bir dönüşüm yaratması bekleniyor. Bu durum neticesinde iş dünyasında iş alanları ve istihdam alanları değişmeye başladı. Yapay zeka ve diğer uygulamalar biryandan bazı sektörün yok olmasına neden olurken diğer yandan da yeni sektörlerin doğmasını sağlamaktadır. Bu nedenle üretim sistemlerinde ve istihdam alanlarında köklü değişimler beklenmektedir. Yapay zekanın insan hayatına kazandırdığı ve doğrudan bireyin tercihlerini etkileyen bir diğer unsur da sosyal medya uygulamalarıdır. Günümüzde sosyal medya platformları arz ve talebin kritik bileşenleri haline geldi. Özellikle, sosyal medya uygulamalarının bireylerin yaşamlarında talebe dönüşmesi, arzın denetlenmesini gündeme taşımıştır. Sosyal medyanın pazarlama, satış, reklam, talep psikolojisi, finansal ödeme sistemleri ve diğer birçok ekonomik sektörde meydana getirdiği değişim, siyasi ve toplumsal iletişimin yapısını dönüştürmektedir. Bu dönüşüm, aynı zamanda yeni bir ekonomik sahanın ortaya çıkmasına da sebep oldu. Sosyal medya ekonomisi olarak öne çıkan sektör, birçok ekonomik aktiviteyi birleştirebilen dijital bir piyasayı andırmakta. Özetle bu ders dijital dünyanın iki önemli göstergesi olan yapay zeka uygulamaları ile sosyal medya sistemlerinin istihdam, tüketim ve üretim gibi ekonominin en temel konularıyla bağlantısını ve ekonominin geneline etkini konu edinir.