
| Ders Kodu | : UTIF410 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Bu dersin amacı, öğrencilerin çevre sorunlarını disiplinler arası bir bakış açısıyla analiz edebilme becerisi kazanmalarını sağlamaktır. Öğrencilere, çevre politikalarının oluşum süreçleri, uygulama araçları ve ulusal/uluslararası düzeydeki yasal çerçeveler hakkında bilgi kazandırmak hedeflenmektedir. Ayrıca, öğrencilerin çevresel sürdürülebilirlik ilkesine dayalı çözüm önerileri geliştirebilmeleri teşvik edilmektedir.
Çevre Sorunları ve Politikaları dersi, çevresel sorunların tarihsel gelişiminden başlayarak günümüzde karşılaşılan başlıca çevre problemlerini ekolojik, ekonomik ve toplumsal boyutlarıyla ele almayı amaçlamaktadır. Ders kapsamında doğal kaynakların sürdürülebilir yönetimi, hava, su ve toprak kirliliği, iklim değişikliği, biyoçeşitlilik kaybı, atık yönetimi, enerji ve çevre ilişkisi gibi konular disiplinler arası bir perspektifle incelenmektedir. Ayrıca ulusal ve uluslararası çevre politikaları, yasal düzenlemeler, çevresel etki değerlendirme süreçleri ve çevre alanında faaliyet gösteren sivil toplum örgütlerinin rolü tartışılmaktadır. Bu ders, öğrencilerin çevresel sorunları analitik biçimde değerlendirmelerini, çevre politikalarının oluşturulmasına ilişkin bilgi ve farkındalık geliştirmelerini hedeflemektedir.
| Doç. Dr. Mehmet Metin DAM |
| 1. | Öğrenciler, temel çevre kavramlarını ve başlıca çevre sorunlarının tarihsel gelişimini açıklayabilir. |
| 2. | Öğrenciler, doğal kaynakların sürdürülebilir kullanımı ve çevresel etkilerini değerlendirebilir. |
| 3. | Öğrenciler, hava, su ve toprak kirliliği gibi başlıca çevre sorunlarını tanımlayarak bu sorunların nedenlerini ve sonuçlarını analiz edebilir. |
| 4. | Öğrenciler, ulusal ve uluslararası çevre politikalarını karşılaştırarak çevre yönetimi sürecindeki yasal ve kurumsal yapıları tartışabilir. |
| 5. | Öğrenciler, çevre sorunlarına yönelik toplumsal farkındalık, sivil toplum hareketleri ve politika yapım süreçlerindeki katılımcılığı yorumlayabilir. |
| 1. | Mehmet Metin Dam, Küresel Isınma ve Ekonomik Etkileri, Gece Kitaplığı, Ekim 2018. |
| 2. | Ruşen Keleş, Can Hamamcı, Aykut Çoban. Çevre Politikası, İmge Kitabevi Yayınları, 2015. |
| 3. | Yavuz Bozkurt, Çevre Sorunları ve Politikaları, Ekin Yayınevi, Ekim 2021. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 3 | 3 | 84 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 1 | 21 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 25 | 1 | 26 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 131 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | |
OÇ-1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | ||
OÇ-2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 | 2 | 3 | 3 | 4 | ||
OÇ-3 | 2 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 2 | 3 | 3 | 3 | ||
OÇ-4 | 2 | 2 | 3 | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | ||
OÇ-5 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | ||