
| Ders Kodu | : TE186 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 2 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Öğrencilerin, tüketici davranışı ile ilgili temel kavramları, tüketicinin satın alma öncesi, satın alma anı ve satın alma sonrası karar sürecini öğrenmelerini ve tüketicilerin satın alma sürecindeki davranışlarının çeşitli faktörlere bağlı olarak nasıl değiştiğini kavramalarını sağlamaktır. Öğrencilerin, tarım ve gıda ürünlerine yönelik olarak tüketici davranışlarını etkileyen faktörleri ortaya koyabilmeleri ve bu ürünlere yönelik pazarlama stratejilerini geliştirebilir hale gelmeleri hedeflenmektedir
Tüketicinin satın almada karar verme sürecini ele alan tüketici davranışları konusu pazarlama alanında oldukça önemlidir. Gıda tüketim perspektifinin ürün gruplarına göre değerlendirilmesi, gıda tüketim farklılıklarının belirlenmesi ve bölgesel ülkesel farklılıkların ortaya konması, tüketici faydası, fiyat, gelir tüketim ilişkisinin incelenmesi dersin içeriğini oluşturmaktadır. Tüketim düzeyindeki toplumda yönelmeler ve çeşitlilik durumlarının dinamik olarak incelenmesi dersin hedefleri arasında yer almaktadır.