Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Tarımsal Pazarlama
Ders Kodu: TE311
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 2
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 4
Amaç

Modern pazarlama anlayışı prensiplerinin tarımsal ürünlerin pazarlanmasında uygulanabilirliği ve tarımsal ürünlerin pazar organizasyonunda etkinliğinin nasıl sağlanabileceği konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Özet İçerik

Pazarlama kavramı, klasik ve modern pazarlama anlayışlarının farklılıkları, tarımsal ürünlerde arz ve talebi etkileyen faktörler, fiyat oluşumu, denge fiyat, tarımsal ürünlerde esneklik kavramı, tarımsal ürünlerde pazarlama kanalları, tarımsal ürünlerde pazarlama marjı hesaplamaları, yeni ürün geliştirmenin önemi ve stratejilerin ortaya konulması, tutundurma faaliyetleri, marka ve markalaşma, standardizasyon, pazarlama araştırma aşamaları ve pazar bölümleme stratejilerinin uygulanmasının incelenmesinin örnek olay uygulamalarının öğretilmesi.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Renan TUNALIOĞLU
Öğrenme Çıktıları
1.Pazarlama tanımını kavrayabilme
2.Tarımsal ürünlerin arz ve talep özellikleri ve esnekliklerini hesaplama ve esnekliklerin tarımsal ürünlerin pazarlamasında etkilerini yorumlama
3.Tarımsal fiyatları farklı piyasa koşullarında değerlendirebilme
4.Tarımsal ürünlerde fiyatlandırma ve fiyatlandırma stratejilerini incelenmesi
5.Tarımsal ürünlerde pazarlama kanallarının işleyişi ve pazarlama kanallarının etkinliğinin değerlendirilebilme
6.Tarımsal ürünlerde pazarlama marjının kavramını yorumlayabilme
7.Tarım sektöründe yeni ürün geliştirme stratejilerini analiz edilebilme, marka kavramı, markalaşmayı değerlendirebilme
8.Tarımsal pazarlamada tutundurma, pazarlama araştırma ve pazarlama araştırmalarını kavrayabilme
9.Tarımsal ürünlerde standardizasyon kavramı ve kurumsal yapının analiz edebilme
10.Tarımsal ürünlerin pazarlamasında hedef pazar kavramı ve hedef pazar seçiminde izlenecek stratejilerin değerlendirebilme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Güneş, T., 1996, Tarımsal Pazarlama, A.Ü. Zir. Fak. Halkla İlişkiler ve Yayın Ünitesi, Ankara, 339s.
2.İslamoğlu,A.H,1999, Pazarlama Yönetimi, Beta Basımevi, İstanbul 855s
3.Yükselen, C., 2008, Pazarlama, İlkeler, Yönetim, Örnek Olaylar, Detay Yayıncılık, Ankara, 478s.
4.Kotler, P 2003, A Framework for Marketing Management, Second Edition,Northwestern University, Pearson Education, USA363 s.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Dersin tanıtımı, kapsamı, kuralları
2. Hafta - Teorik
Pazarlama, tarımsal pazarlama kavramı, müşteri, tüketici vb. kavramlar
3. Hafta - Teorik
Pazarlama anlayışında meydana gelen gelişmeler
4. Hafta - Teorik
Tarım ürünlerinde arz ve talep
5. Hafta - Teorik
Tarımsal ürünlerde Esneklikler
6. Hafta - Teorik
Tarımsal ürünlerde pazarlama kanalları ve özellikleri
7. Hafta - Teorik
Pazarlama marjlarının hesaplanması
8. Hafta - Teorik
Yeni ürün ve yeni ürün geliştirme kavramı, stratejileri
9. Hafta - Teorik
Pazarlamada tutundurma kavramı ve tarımsal ürün stratejiler
10. Hafta - Teorik
Tarımsal ürünlerde marka ve marka yaratma stratejileri
11. Hafta - Teorik
Tarımsal ürünlerde pazarlama araştırması kavramı hedef pazar seçimi ve stratejiler
12. Hafta - Teorik
Tarımsal pazarlamaya yönelik konularda öğrenci sunumları
13. Hafta - Teorik
Tarımsal pazarlamaya yönelik konularda öğrenci sunumları
14. Hafta - Teorik
Tarımsal pazarlamaya yönelik konularda öğrenci sunumları
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders141242
Uygulamalı Ders141242
Ara Sınav1718
Dönem Sonu Sınavı1718
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)100
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
OÇ-1
1
3
3
4
5
5
1
4
4
OÇ-2
1
3
3
4
4
5
1
4
4
OÇ-3
1
3
3
4
5
5
1
4
4
OÇ-4
1
3
3
4
4
5
1
4
4
OÇ-5
1
3
3
4
4
5
1
4
4
OÇ-6
1
3
3
4
4
5
1
4
4
OÇ-7
1
3
3
4
4
5
1
4
4
OÇ-8
1
3
3
4
4
5
1
4
4
OÇ-9
1
3
3
4
4
5
1
4
4
OÇ-10
1
3
3
4
4
5
1
4
4
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026