
| Ders Kodu | : TE410 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 2 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Devletin tarım sektörüne müdahalesinin nedenlerini ve tarım politikası amaçları, araçları ve tarımsal piyasalara müdahale yolları, üreticiler, tüketiciler, gıda güvenliği, tarım-çevre ilişkileri, kırsal kalkınma ve tarıma dayalı sanayi bazında analiz etmektir. Ulusal ve uluslararası tarım politikasının amaçları, araç ve yürütücülerini karşılaştırmalı olarak öğrenilmesi becerisini kazandırmak.
Genel kavramlar (ekonomi, tarım ekonomisi ve tarım politikası, politika, teorik ve pratik tarım politikası, ulusal ve uluslar arası tarım politikası), ulusal ve uluslar arası tarım politikasının amaçları, yürütücüleri, tarım politikası araçları (tarımsal yapı politikası araçları, tarım kesiminde gelir düzeyinin yükseltilmesine yönelik araçlar, tarımsal üretim ve arzı düzenleyici araçlar), Devletin tarım piyasalarına müdahaleye yönelik uygulamaların etkilerinin çeşitli yönlerden analizi ve uluslararası tarım politikası uygulamalarına ait kavramların öğretilmesi.
| Prof. Dr. Renan TUNALIOĞLU |
| 1. | Tarım sektöründe karşılaşılan mevcut ve olası problemlerin ulusal ve uluslararası düzeyde ortaya konulması |
| 2. | Bu problemlerin çözümünde politika araçlarının kullanımının kavrayabilme |
| 3. | Ekonomik yöntemleri kullanarak sayısal ve sözel olarak olayları analiz edebilme becerisi ve uluslararası tarım politikalarının tarım sektörüne etkilerinin analiz edilebilmesi |
| 4. | Tarım politikası yürütücüleri ve ilgili paydaşlarla işbirliğine gidilerek, paydaşların tarım sektörü içindeki rollerini daha iyi kavranması için öğrenciler tarafından ödevlerin hazırlanması, |
| 5. | Tarım politikası konusundaki gelişmelerin aylık ve yıllık olarak değerlendirilerek sınıf içi tartışmalarla ortak çözümler getirme becerisinin kazandırılması |
| 6. | Bilgileri analiz etme ve sentezleme becerisi ile ödev hazırlama deneyimlerinin geliştirilebilmesi |
| 7. | Ödev hazırlama ile özgüven duygusunun ve kendini sözel ifade etme becerisinin geliştirilmesi |
| 1. | Eraktan, G., 2001.Tarım Politikası Temelleri ve Türkiye’de Tarımsal Destekleme Politikası, Uzel Yayınları, ,İstanbul |
| 2. | Yavuz, F., 2001.Tarım Politikası II: Genel Politikalar ve Uluslararası Tarım Ticareti, Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Yayınları No: 186, Sayfa: 270, , Erzurum |
| 3. | Knutsan R.D., J.B. Penn and B.L. Flincbaugh.2006..Agricultural and Food Policy, 6th Edition. Pearson, New Jersey |
| 4. | 4. Drummond, H.E. and J.W. Goodwin. 2010. Agricultural Economics, 3nd Edition. Pearson, New Jersey, |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 2 | 56 |
| Uygulamalı Ders | 14 | 2 | 2 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 1 | 7 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 9 | 1 | 10 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 129 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 1 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 |
OÇ-2 | 1 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 |
OÇ-3 | 1 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 |
OÇ-4 | 1 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 |
OÇ-5 | 1 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 |
OÇ-6 | 1 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | |
OÇ-7 | 1 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | |