
| Ders Kodu | : TBB423 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 1 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Tarım arazileri ve toprakların ülke ekonomisine olan katkıları oldukça önemlidir. Bu katkıların sürdürülebilirliği gereklidir. Dolayısı ile bu doğal kaynakların sürdürülebilir kullanılmaları için toprak etüt ve haritalarının oluşturulması, arazi kullanım planlarının yapılması kaçınılmazdır. Bunun için veri tabanlarının oluşturulması şarttır. Gelişen teknolojilerle birlikte arazi ve toprak bilgi sistemlerinin gereksinimleri ile kullanılabilecek yöntemlerin açıklanması dersin amacını oluşturmaktadır.
Türkiye’nin tarımsal arazi yapısı, arazi kullanım alanları, toprak ve arazi kavramları, bilgi sistemleri, arazi bilgilerinin önemi, kullanılan teknolojiler ve bunların arazi idaresindeki önemi, veri çeşitleri dersin içeriğini oluşturmaktadır.
| Dr. Öğr. Üyesi Alper YORULMAZ |
| 1. | Mesleği hakkında etik bir sorumluluk kazanma |
| 2. | Arazi, toprak ve bilgi kavramlarını öğrenme, cihaz ve programlar hakkında bilgi sahibi olma |
| 3. | Toprak ve arazi arasındaki ilişkileri anlama |
| 4. | Tarımda arazi yönetimi ve sürdürebilirliğin önemini kavrama |
| 5. | Tarım arazilerinin değerlendirilmesinde coğrafi bilgi sistemleri |
| 6. | Arazi bilgi sisteminde uzaktan algılamanın önemi |
| 7. | Disiplinler arası çalışmayı kavrama |
| 1. | Yomralıoğlu, T., 2000. Coğrafi Bilgi Sistemleri: Temel Kavramlar ve Uygulamalar, Seç Ofset, İstanbul. |
| 2. | Şenol, S. 1995. Arazi Değerlendirme. Çukurova Üniversitesi Ziraat, Fakültesi Toprak Bölümü Ders Notları. Adana p.38. Şenol, S. ve Tekeş, Y. 1995. |
| 3. | The Word Bank, 2006. Sustainable Land Management. Challenges, Opportunities, and Trade-offs, Washington D.C. |
| 4. | FAO, 1996. Guidelines for Land Use Planning. Food and Agriculture Organization of the United Nations (FAO), Inter-Departmental Working Group on LAnd Use Planning, 121 pages, Rome, Italy. |
| 5. | Aydın, M. ve Kılıç, Ş., 2022. Toprak Bilimi. Nobel Akademik Yayıncılık. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 1 | 2 | 42 |
| Uygulamalı Ders | 14 | 2 | 1 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 1 | 7 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 8 | 1 | 9 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 100 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | |
OÇ-1 | 4 | |||||||||||||
OÇ-2 | 3 | 3 | ||||||||||||
OÇ-3 | 3 | |||||||||||||
OÇ-4 | 3 | 3 | ||||||||||||
OÇ-5 | 2 | 3 | 3 | |||||||||||
OÇ-6 | 2 | |||||||||||||
OÇ-7 | 4 | |||||||||||||