Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Engellilerde Fiziksel Aktivite
Ders Kodu: REKB217
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 3
Uyg.: 0
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 4
Amaç

Engelliliğin tanımı ile farklı engel gruplarının tanınarak bu gruplara uygun fiziksel aktivitelerin açıklanması ve uygulanması.

Özet İçerik

Engelliliğin tanımı, Dünyada ve Türkiye'de engellilerin durumu, engel grupları, engellilerin topluma kazandırılmasında fiziksel aktivitenin yeri ve önemi, farklı engel gruplarına uygulanabilecek fiziksel aktivite türleri, engel gruplarına uygun fiziksel aktivitelerin planlanması.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Meltem IŞIK AFACAN
Öğrenme Çıktıları
1.Engeliliğin tanımı, engelliliğin nedenleri ve engellilerin sınıflandırılmasını öğrenir
2.Engellilikten korunma ve alınacak önlemler hakkında bilgi sahibi olur
3.Engelli bireylerin yaşamında fiziksel aktivitenin yeri ve önemini öğrenir
4.Engellilerin bireysel gelişimini sağlayan ve yaşam kalitesini artıran fiziksel aktivite örneklerini öğrenir ve uygular.
5.Engelli gruplarının özelliklerini ve fiziksel aktivite planlarken dikkat edilecek noktaları öğrenir
6.Farklı engelli grupları için rekreasyonel bir etkinlik veya organizasyon planlamayı öğrenir
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Özsoy, Y. Özyürek, M. Eripek, “ Özel Eğitime Giriş” . Çağ Matbaası, Ankara, 1998.
2.Özer, D. “Engelliler İçin Beden Eğitimi ve Spor”. Nobel Yayın Dağıtım , Ankara, Mayıs, 2001
3.Ataman,A.” Özel Eğitime Giriş” Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. Ankara 2003
4.Özel Olimpiyat Oyunları Türkiye Organizasyonu, “Özel Olimpiyat Oyunları Resmi Spor Kuralları”
5.Özer, D. Özer, K. “Çocuklarda Motor Gelişim” Kazancı Kitap A.Ş. İstanbul ,2000
6.Karen, P., Gavron Js.: Engellilik ve Spor, ABD, 1995.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Tanımlar, engel nedenleri, engellilerin sınıflandırılması, dünyada ve Türkiye’de sayısal durumları
2. Hafta - Teorik
Engellilikten korunma ve alınacak önlemler
3. Hafta - Teorik
İşitme engelliler, özellikleri ve fiziksel aktivite uygulamaları
4. Hafta - Teorik
Görme engelliler, özellikleri ve fiziksel aktivite uygulamaları
5. Hafta - Teorik
Fiziksel engelliler, özellikleri ve fiziksel aktivite uygulamaları
6. Hafta - Teorik
Duygusal bozukluğu ve öğrenme güçlüğü olanlar, özellikleri ve fiziksel aktivite uygulamaları
7. Hafta - Teorik
Zihinsel engelliler, özellikleri ve fiziksel aktivite uygulamaları
8. Hafta - Teorik & Uygulama
Zihinsel engelliler, özellikleri ve fiziksel aktivite uygulamaları ve ara değerlendirme
9. Hafta - Teorik
Zihinsel engelliler, özellikleri ve fiziksel aktivite uygulamaları
10. Hafta - Teorik
Engelli bireylerde fiziksel aktivite programları
11. Hafta - Teorik
Engelli bireylerde fiziksel aktivite programları
12. Hafta - Teorik
Engelli bireylerde fiziksel aktivite programları
13. Hafta - Teorik
Engelli bireylerde sportif yarışma ve organizasyonlar, federasyonlar
14. Hafta - Teorik & Uygulama
Diğer haftaların tekrarı
15. Hafta - Dönem Sonu Sınavı (Final)
Final sınavı
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders122696
Dönem Sonu Sınavı2204
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)100
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi