Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Pazarlama İlkeleri
Ders Kodu: ULT221
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 3
Uyg.: 0
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 6
Amaç

Pazarlamanın temel kavramlarını ve pazarlama bileşenlerini öğretebilmek, Temel hedefler, tüketici davranışlarını ve beklentilerini kavramak. Tüketici ihtiyaçlarının en doğru biçimde nasıl karşılanabileceğini öğrenmek, Pazarlama ilkeleri ile ilgili temel kavram ve ilkelerini tanımlamak, Tüketici ve endüstriyel pazarı analiz edebilmek, Makro mikro çevresel faktörler ile pazarlama arasındaki ilişkileri açıklayabilmek. Pazarlama bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması uygulamalarını tanıyabilmek, Pazar bölümleme, konumlandırma ve hedef pazarın seçilmesini açıklamak, Pazarlama yöneticilerinin uyguladığı pazarlama karması stratejilerini tanıyabilme.

Özet İçerik

Temel kavramlar; pazarlama anlayışındaki değişmeler; pazar ve pazarlama çeşitleri; pazarlama planlamasının ilkeleri; pazarlamanın mikro ve makro çevresi; tüketici pazarları; kurumsal pazarlar; uluslararası pazarlar; pazar ölçümlemesi; hedef pazar bölümlendirme ilkeleri; pazarlama karması; ürün ve hizmetler; fiyat, yer ve dağıtım kanalları; tutundurma; örnek olaylar ve uygulama.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Funda ODUNCUOĞLU
Dr. Öğr. Üyesi Güneş Açelya SİPAHİ
Öğrenme Çıktıları
1.Pazarlamanın temelini teşkil eden kavram ve olgular kavranır.
2.Tüketici davranışlarını anlayabilir, yorumlayabilir ve pazarlama programlarının şekillendirilmesinde kullanabilir.
3.Temel pazarlama bileşenleri pazarlama süreci içindeki yerleri ve etkileşimleri analiz edilebilir.
4.Bir işletmenin pazarlama faaliyetlerini analiz edebilir ve pazarlama programlarını kurgulayabilir.
5.Pazarlama bağlamında iş dünyasında yaşanmakta olan olayları ve değişimlerin eleştirel ve rasyonel bir bakış açısıyla değerlendirebilir.
6.Stratejik planlama yönetimini ve stratejik plan oluşturma sürecini kavrar ve uygulama yöntemini öğrenir.
7.Pazara girme ve pazardaki konumu korumaya yönelik uygulanabilecek stratejileri kavrar.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Marketing Principles -Abdullah OKUMUŞ (e-book) Istanbul University
2.Marketing Principles-Suphan Nasır (e-book) Atatürk University
3.Marketing Principles- İsmet MUCUK
4.Marketing Principles- Kotler and Armstrong
5.Marketing Principles - Cemal Yukselen
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Pazarlamaya giriş temel kavramlar
2. Hafta - Teorik
Pazarlama anlayışının gelişimi
3. Hafta - Teorik
Tüketici pazarı ve tüketici davranışları
4. Hafta - Teorik
Örgütsel pazarlar ve endüstriyel alıcı davranışları
5. Hafta - Teorik
Müşteri ilişkileri yönetimi ve değer kavramı
6. Hafta - Teorik
Pazarlamada çevresel unsurlar
7. Hafta - Teorik
Pazar bölümlendirme, hedef Pazar ve konumlandırma
8. Hafta - Teorik
Pazarlama Karması Elemanları (4P)
9. Hafta - Teorik
Pazarlama Karması Elemanları (4P)
10. Hafta - Teorik
Hizmet pazarlaması
11. Hafta - Teorik
Hizmet pazarlaması
12. Hafta - Teorik
Pazarlama bilgi sistemi
13. Hafta - Teorik
Elektronik pazarlama
14. Hafta - Teorik
Doğrudan pazarlama ve e-ticaret
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders132365
Bireysel Çalışma130339
Ara Sınav120121
Dönem Sonu Sınavı125126
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)151
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
PÇ-13
PÇ-14
PÇ-15
OÇ-1
3
3
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
OÇ-2
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
OÇ-3
4
4
4
4
4
4
4
4
5
5
5
5
5
5
4
OÇ-4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
OÇ-5
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
OÇ-6
4
4
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
OÇ-7
4
4
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026